Shahid3

شهادت پایان نیست، آغاز حیات ابدی است،
شهادت باختن نیست، یافتن است.
شهید به همه امتیازات واصل‌شده و جان را داده و جانان را گرفته است.
شهید بازنده نیست، برنده است.

Na32-3
Na32-2
Na32-1
Na32

در کنج عزلت نشستن و در خلوت خود به دعا و عبادت مشغول شدن، مورد تأیید اسلام نیست. مرام اسلام آن است که آحاد مردم در جامعه حضور اجتماعی فعال داشته باشند و از ارزش‌ها حراست کنند.
در مسیر جنگ جمل، امیرالمؤمنین(ع) وارد شهر بصره شدند. آنجا دو برادر زندگی می کردند که هر دو ارادتمند حضرت بودند. یکی از آن‌ها ترک دنیا کرده و در مسجد معتکف بود و دیگری به فعالیت‌های اجتماعی خود اشتغال داشت. هر دو برادر از تمکّن مالی هم برخوردار بودند و نیازی به کار کردن نداشتند.

--

شکرانه آرامش و آسایش و این‌که زندگی شما در سیل آسیب‌ندیده است این است که دست آسیب‌دیده‌ها را بگیرید.
این دوره نیز می‌گذرد. کمک کنیم یا نکنیم مشکل این‌ها حل خواهد شد ولی برای ما درس است که در این مقطع چه کرده‌ایم؟
بنا نیست انسان میلیاردر باشد تا انفاق کند بلکه در حد توان خودش این کار را انجام دهد.
امام سجاد (ع) می‌فرماید: مؤمن در درآمد کم نیز صدقه می‌دهد.

Sa2-27-2
Sa2-27
Sa2-27-1

???? ظلم، آتش عظیمی است که دود آن بیش از همه در چشم ظالم می‌رود. روایتی که در بالا از امام علی(ع) نقل شد نیز همین مسئله را بیان می‌کند، چرا که ظالم بالأخره در چنگال مرگ اسیر خواهد شد و مظلوم هم با همه ستمی که بر او روا شده روزگارش خواهد گذشت. زمانی خواهد رسید که ظالم و مظلوم در محضر عدل الهی حاضر خواهند شد و به تعبیر نبی مکرم اسلام این سخت‌ترین لحظه برای هر انسانی است. پیامبر اسلام(ص) فرمودند:
«بَین العَبدِ و الجَنَّةِ سَبعُ عِقابِ أَهوَنُهَا المَوتُ وَ أصعَبُهَا الوقوفُ بَینَ یَدَیِ اللَّهِ تعَالى إِذَا تَعَلَّقَ المَظلومُونَ بِالظَّالِمینَ ؛ بین بنده و بهشت هفت گردن است که آسان‌ترین آن مرگ است و سخت‌ترین آن ایستادن در مقابل خداوند است. آنگاه ستمدیدگان گریبان ستمگران را می‌گیرند».

Na30

راه رستگاری از ایمان و خدامحوری می‌گذرد. کسانی که می‌خواهند یک زندگی آمیخته با موفقیت و رستگاری داشته باشند باید رضای خدا را ملاک عمل قرار دهند. از آنجا که امام زمان(عج)، حلقه ی وصل بین آسمان و زمین هستند و از جانب خداوند بر ما ولایت دارند جلب رضایت ایشان در کنار رعایت تقوا تراز حقیقی و واقعی اعمال به شمار می رود؛ بنابراین ما باید رضایت الهی و جلب نظر امام زمان را تراز اعمال خود قرار بدهیم.

Sa2-26

???? از پیامدهای ظلم این است که ظالم رستگار نمی‌‌شود. ممکن است چنین به نظر آید که هدایت و رستگاری یک چیز است، اما در معنا تفاوت‌هایی با هم دارند. ضمن آنکه رستگاری یا همان عاقبت‌بخیری نتیجه‌‌ی هدایت است. ظالم حتی اگر اسباب هدایت را هم فراهم کند و سعی کند در آن مسیر حرکت کند اما عاقبت به خیر نمی‌شود

Na29

????اولین گامی که اولیاء الهی توقع دارند که ما برداریم، رعایت تقوا و پرهیزگاری است. همسو شدن و همرنگی با ذوات مقدس اهل بیت(ع)، به زندگی ما رنگ الهی می‌بخشد. اهل بیت رسول الله(ص) اسوه تقوا بودند و تقواپیشگی، ما را شبیه آنان خواهد کرد. این انوار الهی در دستگیری از نیازمندان زبانزد بودند و بی‌تردید از پیروان خود چنین توقعی دارند.

Sa2-25
Sa2-25-1

???? قرآن کریم می‌فرماید:
وَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ(1)؛ ما به کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند پاداش شایسته می‌دهیم و خداوند ظالمان را دوست ندارد».
در این آیه‌‌ی شریفه خداوند پاداش خود را مشروط به ایمان و عمل صالح نموده و سپس می‌فرماید که خدا ظالمان را دوست ندارد.

طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه