Sa2-27-2
Sa2-27
Sa2-27-1

???? ظلم، آتش عظیمی است که دود آن بیش از همه در چشم ظالم می‌رود. روایتی که در بالا از امام علی(ع) نقل شد نیز همین مسئله را بیان می‌کند، چرا که ظالم بالأخره در چنگال مرگ اسیر خواهد شد و مظلوم هم با همه ستمی که بر او روا شده روزگارش خواهد گذشت. زمانی خواهد رسید که ظالم و مظلوم در محضر عدل الهی حاضر خواهند شد و به تعبیر نبی مکرم اسلام این سخت‌ترین لحظه برای هر انسانی است. پیامبر اسلام(ص) فرمودند:
«بَین العَبدِ و الجَنَّةِ سَبعُ عِقابِ أَهوَنُهَا المَوتُ وَ أصعَبُهَا الوقوفُ بَینَ یَدَیِ اللَّهِ تعَالى إِذَا تَعَلَّقَ المَظلومُونَ بِالظَّالِمینَ ؛ بین بنده و بهشت هفت گردن است که آسان‌ترین آن مرگ است و سخت‌ترین آن ایستادن در مقابل خداوند است. آنگاه ستمدیدگان گریبان ستمگران را می‌گیرند».

نکته دقیق این روایت شریف آن است که ظالم ممکن است در این دنیا همواره به ستمگری ادامه دهد تا بمیرد و نیز ممکن است مظلوم هیچگاه در این دنیا نتواند حق خود را بگیرد. اما گذر‌‌گاهی وجود دارد که همه باید از آن عبور کنند و راه فراری از آن نیست. حتی انبیا الهی هم در این گردنه باید توقف کنند و آن لحظه حضور و پاسخگویی در محضر حضرت حق است.

???? برشی از کتاب سبک زندگی مهدوی / استاد حاج شیخ علیرضا حدائق / جلد دوم - صفحه 91

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه