وظیفه ما در مقابل متکدیان چیست بعضیهاشون سالم جوان وبدون هیچ عیب ونقصی باادعای مختلف مانند مسافرم مریضم نسخه دکتردارم جیبموزدن و ... .
پیرامون مباحث سنت الهی ونصرت الهی اگربنده ای تمام قوانین الهی رورعایت کنه ایادرازمونهای استخدامی که شرکت کنه برای مثال وخیلیا بوسیله سهمیه وپارتی کنارش بزنن این جا نصرت الهی چطور عمل میکنه ؟جواب اقا سید رو ممنون میشم بدونم برامثال برخی از افراد هستن واقعا زحمت میکشن وادمای خوبی هستن اما این سهمیه ایثارگر و..وپارتی ازعرصه رقابتی کنارشون میزنه واقعا چطورمیشه نصرت الهی شاملشون بشه؟
راننده تاکسی جهت اخذمعاینه فنی مراجعه کرده و بعلت نامناسب بودن لاستیکها و مشکل موتوری آن ردکردن راننده بدون معاینه فنی نمی تواند خودرو خود را بیمه کند و بفروشد. کارمند معاینه فنی به آن شخص پیشنهاد مبلغی داده که بعد از پرداخت بحساب شخصی میتوان صادر کند؟ آیا این رشوه محسوب می شود و حرام است؟
لطفا در مورد قلب سلیم و مریض و قسی توضیح دهید.
بعضی از خانما می گویند چون فقه اسلام توسط فقیه مرد نوشته شده،چیزی از احساس زنان نمیدانند وفقه زنان را درست توضیح ندادند.
واینکه فقه اسلام درمورد زن ایرانی برابری با فرهنگ وعرف جامعه ایرانی نداره؟
نظرتون درمورداین حرف چیست؟
آیا این حرف،حرف فمنیسم نیست؟
فرق بین سحر و جادو و طلسم چیست؟ آیا طلسم وجود دارد یا خرافه هست؟
حاج آقا یه بنده ی خدایی گفت تو این وضیت آشفته ی کشور ماچه کنیم
من گفتم ان الله یحب الصابرین
صبرکنید درست میشه.
یه وقت به من گفت تاکی باید صبر کنیم خدا همه ی پیام بران رویک بار امتحان کرد .حضرت موسی و حضرت عیسی را یک بار امتحان کرد
اما خدا مارو ازاول خلقت داره مدام امتحان میکنه .گفت این چه دینی است
لطفا دراین مسئله کمی توضیح دهید.
میشه در مورد فلسفه خواب و تعبیر خواب توضیح دهید.و اینکه آیا انسان در موقع خواب به پیشگاه معبود حاضر میشود؟و اینکه خوابهایی که میبینیم را باید تعبیر کنیم طبق زمان دیدن خواب و آیا در این خوابها برایمان نکته و تلنگری است؟ و آیا این تعبیر خوابها در گوشی یا اینترنت درست و موثق است و اگر نه ازکجا باید خوابهایمان را تعبیر درست کنیم؟
اگر در نماز قسمتی از نماز را فراموش کنیم مثلا تشهد چه باید کرد ؟ یا فراموش کنیم رکعت چندم نماز هستیم چه باید کنیم
بی تردید زیارت ابی عبدالله علیه السّلام و بویژه زیارت اربعین و زیارت سایر ایمه و امام زادگان صحیح النسب مورد تاکید معصومین علیهم السّلام بوده است.
همچنین تردیدی نیست که پیاده روی برای زیارت هم مورد تایید و تاکید قرارگرفته است.
لکن از این نکته نباید غافل شد که سیاسی کردن پیاده روی اربعین( که از دیرباز دربین شیعیان وحتی اهل سنت عراق مرسوم بوده) و هزینه کردن از بودجه عمومی(ادارات، شهرداریها، اوقاف، امام رضا، حضرت معصومه علیهما السّلام و...) قطعا سنت حسنه ای نیست!
این در حالی است که نه پیاده روان به زیارت اربعین افراد نیازمندی هستند! نه مسیولانمجازند از بودجه های عمومی و موقوفات و نذورات در این راه حرج کنند!
در حالیکه نیازمندان بسیاری در شهرها و روستاهای کشور هستند که به نان شبشان محتاجند!
شما می دانید بسیاری از مدیران و کارکنان ادارات و شهرداریها برای خودشان در این ایام حق ماموریت خارج از کشور می نویسند!
در زمان شهرداری آقای قالیباف بود که یکی از مسئولان موکب شهرداری تهران می گفت: ما هر وعده ای بیست هزار غذا تهیه و توزیع می کنیم!
حتما برخی فکر می کنند که این بذل و بخششها از مال شخصی آقای قالیباف بوده است!
این کار اینقدر جا افتاده بود که شورای جدید و شهردارتهران آقای نجفی نتوانستند این برنامه را لغو کنند و آقای محسن هاشمی گفت ما چاره ای نداریم که طبق سالهای گذشته عمل کنیم!
متاسفانه سنت حسنه پذیرایی بی ریای مردم عراق را تبدیل کردیم به ولخرجیهای از جیب مردم و بیت المال بنام امام حسین علیه السّلام!
در حالیکه بر منابر داد می زنیم که امامعلی علیه السّلام در برابر درخواست برادر بزرگش عقیل( پرعایله، نابینا، از کار افتاده و فقیر) که قدری بیشتر به من بده، آهن گداخته به دستش نزدیک می کند و... می فرماید: تو مرا بسوی آتش دوزخ فرامی خوانی و از آتش اندک دنیا فریادت بلند می شود؟!