Dastgheyb02
Dastgheyb03
Dastgheyb01

عالمی مردمی بود؛
روحانی‌ای به‌تمام‌معنا مردمی و در دسترس.
یک بخش از محبوبیتی که این شخصیت بزرگ داشت این بود که در جمع بود.
همانطور که رسول‌الله (ص) شاهد و حاضر و ناظر بود؛ یعنی بین مردم بود و جدای از آن‌ها نبود.

***

انسانی که اسوه اخلاق بود.
واقعاً نفس را تربیت کرده بود؛ هم مهذب نفس بود و هم مهذب نفوس

***

مسجد جامع عتیق
یکی از پایگاه‌های جدی انقلاب در استان بود. سخنرانی‌های کوبنده و ارشادکننده این عالم فرزانه در این مسجد، یکی از محورهای اصلی انقلاب بود و مردم خاطرات بیانات این عالم ربانی و ارشادات ایشان را فراموش نمی‌کنند که شب‌ها بعد از سخنرانی ایشان، تظاهرات شروع می‌شد.

08
07
06
01
05
03
02

خطاب به جوانانی که می‌گویند برای چه ازدواج کنیم؟
امام صادق علیه‌السلام فرمودند: اگر برای ازدواج هیچ اثری نبود جز این‌که ماندگار شوید
کفایت می‌کند.
بچه‌هایتان را که می‌بینند شما را یاد می‌کنند و می‌گویند خدا پدر و مادرت را
رحمت کند .

امروز امربه‌معروف در حاشیه است.
منِ پدر، منِ مادر در خانه خودم حرف نمی‌زنم. خوبی می‌بینم بی‌تفاوت هستم و تجلیل
نمی‌کنم. نماز می‌بینم می‌گویم وظیفه‌اش است.
گناه می‌بینم می‌گویم به ما ربطی ندارد.
امروز برخی از متشرعین ما حرف نمی‌زنند؛ حتی با زیرمجموعه خودشان سخن نمی‌گویند.
پیامبر (ص) این‌گونه نبود. اگر جامعه جاهلی عربی را نجات داد به خاطر این بود
که آمده است تا امربه‌معروف و نهی از منکر کند.

پیامبر (ص) آمده است که
طیبات را بر شما حلال کند.
نمی‌توانید روی یک حکم حلال دست بگذارید که دانشمندان امروز بگویند به ضرر انسان
است؛ آنچه اسلام گفته است هم به صلاح جسم انسان و هم
به صلاح روح انسان است.

حرامی نیست که به ضرر انسان نباشد
هر جا که اسلام خط قرمز بر روی چیزی کشیده است جزو خبائث است. یک حرام در اسلام
بیاورید که بگویند دنیای امروز می‌گوید به نفع بشر است؛ چه در گفتن، چه در خوردن
و چه در رفتار.
این افتخار ما مسلمین است. این دنیایی که امروز در رصد و کمین است که اسلام را
به چالش بکشد به یک حکم اسلام نمی‌توانند ایراد بگیرند.

رسول‌الله (ص) آمده تا بارهای سنگین را از دوش شما بردارد
اسلام، دین آسانی است. مسلمانی آسان است. گاهی اوقات اسلام را سخت می‌گیریم.
می‌گویند وضو بگیر! اگر ضرر دارد تیمم کن؛ اگر نمی‌توانی ایستاده نماز بخوانی بنشین!
وگرنه خوابیده بخوان! اگر از درآمد سال، اضافه‌داری خمس بده! اگر نداری نده!
اگر مستطیع شدی حج برو! و اگر نشدی نرو!

آیا اسلام موافق برده‌داری است؟
یکی از ایرادهایی که به اسلام می‌گیرند این است که چرا در اسلام احکام برده‌داری داریم؟
اگر کسی بتواند یک روایت بیاورد که نگه‌داشتن برده، امتیاز است به او جایزه می‌دهم.
هرچه روایت داریم در راستای فضیلت آزاد کردن برده است؛ نه خریدن برده.
پیامبر (ص) زمانی مبعوث شد که برده‌داری در سراسر دنیا جزو لاینفک زندگی مردم
بود. سلمان فارسی برده بود که پیامبر خرید و آزاد کرد. بخشی از بردگان را
پیامبر با پول خدیجه خرید و آزاد کرد.

چرا سقوط کردیم؟ چه کنیم دوباره ترقی کنیم؟
80 سال پیش مرحوم آیت الله سید هبةالدین شهرستانی سؤال از جهان اسلام پرسید:
چرا سقوط کردیم؟ چه کنیم دوباره ترقی کنیم؟
ایشان می‌نویسد: 95 درصد جواب‌هایی که بزرگان اندیشمندان اسلام فرستادند این بود که
از تبعیت از قرآن و پیامبر (ص) فاصله گرفتیم که به چنین وضعی دچار شدیم.
امروز در شهر و کشور ما چقدر به قرآن عمل می‌شود؟

نشانه مؤمن واقعی
رسول‌الله (ص) می‌فرماید: مؤمن به خدا و پیامبر کسی است که من را از خودش و فرزندان من را نیز بیشتر از
بچه‌های خودش دوست بدارد. اگر در دوراهی پیامبر (ص) و خودمان قرار بگیریم چه می کنیم؟
مؤمن واقعی زَلفا دختر یکی از ثروتمندان عرب است که به سفارش پیامبر (ص) با یک سیاه تازه‌مسلمان شده
ازدواج کرد. کدام‌یک از ما چنین می‌کنیم؟
برخی افراد اگر امام زمان (عج) چنین پیشنهادی به آن‌ها بدهد می‌گویند
دختر خودت را به او بده!

06
05
04
03
02
01

وظیفه یا نتیجه؟

از درس‌های نهضت عاشورا این است که ما مأمور به وظیفه‌ایم؛ نه نتیجه

یکی از علت‌های ناکامی مردم در کارهایشان این است که از آغاز به دنبال نتیجه هستند.

تو وظیفه را به نحو شایسته انجام بده ولو قدرشناسی نشود یا پاسخ خوب به شما ندهند.

انسان متوکل معتقد است خدا پاداش را به شایسته‌ترین وجه خواهد داد.

این‌گونه است که به آرامش می‌رسد.

 

مراقب رفتار و گفتار و افکارمان باشیم

خدا صدا و تصویر همه را ضبط می‌کند و افکار ما را می‌داند.

مسئولین ما را دیده‌اید؟

صداهای بعضی از آن‌ها را چهار سال قبل ضبط کرده‌اند و الآن می‌بینید 180 درجه خلاف آن حرفی که زده، عمل کرده است و از آن دیدگاه برگشته است.

فایل‌های صوتی و تصویری شما را در قیامت به دستتان می‌دهند.

 

مشورت در کارها حتی با زیردست

در کارهایمان بنا را بر مشورت بگذاریم؛ زیرا ضریب خطا را پایین می آورد.

خدا به رسول الله (ص) می‌فرماید: با مسلمانان مشورت کن!

چه اشکالی دارد پدر با فرزند، مدیرکل با زیردست و کارفرما با کارگر مشورت کند؟

چه بسا نکته ای بگوید که راهگشای یک مشکل بزرگی باشد.

 

قدر اخلاق خوبتان را بدانید!

اگر با مردم با نرمش برخورد می‌کنید رحمت خدا شامل حالتان شده است و اگر با خشونت برخورد می‌کنید بدانید که سخط خدا است.

 

اخلاق خوب، رمز موفقیت

شرط موفقیت پدر و مادر و مدیر و تاجر، اخلاق خوب است.

اخلاق یعنی نرمخو، متواضع و خوش برخورد بودن. انسان بداخلاق، آفت است.

برخی بخاطر بداخلاقی حتی در خانه خودشان نیز پایگاه و محبوبیت ندارند.

شرط موفقیت در معاشرت اجتماعی، داشتن اخلاق خوب است که در این صورت، حاکم بر دلها هستید.

خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید: «اگر اخلاق نرمی نداشتی از دور تو پراکنده می شدند».

 

برای خطاهای مردم استغفار کنید!

پیامبر در احد مشرکین قریش را دعا کرد: اللهم اهد قومی فانهم لا یعلمون خدایا این ها را هدایت کن! اینها نمی دانند.

آنهایی که در حق شما بدی و خطا کردند به هدایت دعا کنید. دعا کنید بهشتی شوند. جهنم را پر کردی شیطان را خوشحال کردی و بهشت را پر کردی رسول الله را خوشحال کردی.

Iman-va-Edalat2
Iman-va-Edalat

آرامش و امنیت در پرتوی ایمان و عدالت

امام زمان (عج) می‌فرماید: پروردگارا! به جان و خانواده و فرزندانم و تمامی نعمت ها، امنیت عنایت کن! امنیتی که از هیچ‌چیز غیر از تو نترسم. انسان‌های مؤمن عادل آرامش روحی دارند. وجود ایمان و عدالت سبب می شود جامعه در آرامش باشد. اگر در مسائل اقتصادی ظهور داشته باشد در بازار، اضطراب نیست. اگـر در مسائل سیاسـی وارد شد یکدیگر را ضایع نمی‌کنیم، مردم را سرکار نمی‌گذاریم و وعده دروغ نمی‌دهیم. اگر یک‌حرفی بزنیم و عمل نکنیم عین بی‌ایمانی است. این‌که بخواهم شما را فعلاً راضی نگه‌دارم تا بعداً چه شود؟ خلاف ایمان است.

Emam zaman2

توئی که در مقابل یک امر به معروف ساده، موضـع گیـری می کنـی، در زمـان ظهـور، چگونه قاطعیت امام زمان (عج) را تاب می آوری؟
عیبی را که من فهمیده ام نمی پذیری؛ امام زمان (عج) که همه عیب هایت را می بیند.

Vahdat02

یکی از برکات اسلام ایجاد اتحاد و اتفاق بین جوامع بشری است
نمونه‌ای از این وحدت را در ایام حج مشاهده می‌کنید آفریقایی، اروپایی، آمریکایی، آسیایی بارنگ و نژادهای مختلف اما در کنار هم متحد رو به یک جهت، با یک ذکر، حرکت می‌کنند.

Vahdat01

یکی از برکات اسلام نزدیکی قلوب انسان‌ها به یکدیگر است
تجلی وحدت و اجماع را در دولت کریمه‌ی امام زمان (عج) مشاهده خواهید کرد.
مرزهـا برداشتـه می‌شـود. منیت‌هـا رخت برمی‌بندد و همه در کنار هم یک امت واحده خواهند شد.

Ejtema-06
Ejtema-05
Ejtema-04
Ejtema-03
Ejtema-02
Ejtema-01

دو نگاه متفاوت نسبت به آینده بشریت
نگاه اول
نگاهی آمیخته با یاس و ناامیدی و درماندگی
برخی افراد ناامید می‌شوند زمانی که می‌بینند در سراسر دنیا آثار ظلم و ستم نمایان شده، آن‌هم از ناحیه کسانی که بانگ عدالت‌خواهی‌شان گوش فلک را کر کرده است و درعین‌حال مشاهده می‌کنند ملت شریفی که می‌خواهد روی پای خود بایستد مورد محاصره و تحریم قرار می‌گیرد.

نگاه دوم
نگاهی توحیدی و آمیخته با امید و نشاط و تلاش
مؤمنین امیدوار می‌شوند زمانی که می‌شنوند خدا مقدر کرده است وارثان حقیقی زمین، بندگان صالح او خواهند بود؛ یعنی علیرغم همه این ظلم‌ها، سرنوشت کره زمین (نه یک منطقه خاص) به دست انسان‌های دین‌دار سیاستمدار می‌افتد.

***

چرا بی‌خیالیم؟
بدی‌ها را هشدار بدهید! چرا ساکت شدیم؟ چرا بی خیالی بعضی از ما را گرفته است؟ چرا تخلف می بینیم و راحت می گذریم؟
اگر فقط فکر آبرو هستیم بدانیم امام حسین (ع) آبروی خود را به صحنه آورد ولی خدا مدافع آبروی او بود.
علت تأخیر ظهور، این است که مؤمنین بدی‌ها را هشدار نمی‌دهند.

***

همه نیاز به نصیحت داریم.
همگی باید نظارت ملی ایجاد کنیم تا زمینه برای ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.
مقام معظم رهبری فرمودند: با رعایت ضوابط اسلامی، آتش به اختیارید .
باید تذکر بدهید!

***

انسان منتظر و دو عامل رسیدن به تقوا
1- توجه به نظارت خدا؛ 2- فراموش نکردن آخرت؛
آن‌کسی که خدا را ناظر می‌داند و معتقد است خدا از رگ گردن به او نزدیک‌تر است و خیانت چشم‌ها را می‌بیند؛ همچنین اگر با اعتقاد به قیامت، بداند که باید در برابر هر عملی پاسخگو باشد قطعاً گناه نمی‌کند.
دنیای معاصر از همین دو اصل در اصلاح ساختار ظاهری جامعه استفاده می‌کند:
1- اصل نظارت با نصب دوربین‌های مداربسته؛
2- مجازات متخلفی که دوربین او را رصد می‌کند.

***

خدا زیر منت بنده‌اش قرار نمی‌گیرد
می‌گویند: اگر در این شرایط اقتصادی بخواهیم انصاف را رعایت کنیم ورشکسته می‌شویم. اگر جنسی را با منفعت معینی بفروشیم باید گران‌تر از قبل بخریم. با این کار قدرت سرمایه از بین می‌رود.
خدا در آیه 2 و 3 سوره طلاق می‌فرماید: تو متقی باش! اداره امورت با من؛
اجحاف نکن! تأمین زندگی‌ات با من.
تو بندگی چو گدایان به‌شرط مزد مکن که خواجه خود روش بنده‌پروری داند.

طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه