Sa2-26

???? از پیامدهای ظلم این است که ظالم رستگار نمی‌‌شود. ممکن است چنین به نظر آید که هدایت و رستگاری یک چیز است، اما در معنا تفاوت‌هایی با هم دارند. ضمن آنکه رستگاری یا همان عاقبت‌بخیری نتیجه‌‌ی هدایت است. ظالم حتی اگر اسباب هدایت را هم فراهم کند و سعی کند در آن مسیر حرکت کند اما عاقبت به خیر نمی‌شود

Na29

????اولین گامی که اولیاء الهی توقع دارند که ما برداریم، رعایت تقوا و پرهیزگاری است. همسو شدن و همرنگی با ذوات مقدس اهل بیت(ع)، به زندگی ما رنگ الهی می‌بخشد. اهل بیت رسول الله(ص) اسوه تقوا بودند و تقواپیشگی، ما را شبیه آنان خواهد کرد. این انوار الهی در دستگیری از نیازمندان زبانزد بودند و بی‌تردید از پیروان خود چنین توقعی دارند.

Sa2-25
Sa2-25-1

???? قرآن کریم می‌فرماید:
وَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ(1)؛ ما به کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند پاداش شایسته می‌دهیم و خداوند ظالمان را دوست ندارد».
در این آیه‌‌ی شریفه خداوند پاداش خود را مشروط به ایمان و عمل صالح نموده و سپس می‌فرماید که خدا ظالمان را دوست ندارد.

Na19
Na19-1
Na19-2

📌 روزگار غیبت، روزگاری پر از محنت و رنج برای پیروان امام زمان(عج) است. به دلیل فقدان امام در بین ما، مسائل و مشکلاتی در جامعه اتفاق می‌افتد و حتی گاهی اوقات یاران امام زمان(عج) شماتت می شوند. بدخواهان و کج اندیشان، ایشان را مسخره می‌کنند که اگر امامی داشتید در بین شما حاضر بود.

Sa2-14-1
Sa2-14

📌 شبهه به معنای مشابهت و پوشیدگی است؛ به‌گونه‌ای که دو چیز در اثر شبهه از هم تشخیص داده نمی‌‌شوند؛ مانند کسانی که تصور می‌کردند حضرت عیسی(ع) را بر دار زده‌‌اند.
شبهه، تقاطع خطرناکی است که انسان ناآگاه را به کام گمراهی می‌کشاند و دشمن برای ضربه زدن از همین راه بیش‌ترین استفاده را می‌کند و با القای آن چون موریانه آرام و بی‌صدا، پایه‌های اعتقادی افراد را سست می‌کند و گزاره‌‌های به ظاهر دینی را جایگزین معانی حقیقی آن می‌نماید.
وظیفه مهم عالمان و آگاهان آن است که به محض مواجهه با شبهات، مهر سکوت از لب بشکنند و حقیقت را دقیق و هنرمندانه برای مردم بازگو کنند؛ چرا که با طلای بدلی می‌توان دخترکی را فریب داد اما زرگر کارکشته به محض مشاهده، تقلّبی بودن آن را تشخیص می‌دهد.
برای کسانی که هنوز توان تشخیص کامل را ندارند، بهترین راه مواجهه با شبهه، پرهیز از انجام فعل است. کسی که نمی‌‌داند مالی که در دست اوست حلال است یا حرام، عاقلانه آن است که در آن تصرّف نکند؛ چرا که اگر حتی احتمال ضعیفی بدهد که ممکن است آلوده به حرام شود چون خطر پیش رو بزرگ است، باید مراقب باشد. علمای علم کلام در این باره می‌گویند هرچند احتمال خطر کم است اما چون محتمل آن - که گمراهی است- است با زیان بسیار همراه خواهد بود، عقلاً باید راه اجتناب را در پیش گرفت

📚 برشی از کتاب سبک زندگی مهدوی / استاد حاج شیخ علیرضا حدائق / جلد دوم - صفحه 69

 

طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه