در یکی از فرمایشات نورانی امام هادی(ع) حضرت می‌فرماید خَیرٌ مِنَ الخَیر فاعِلُه زیباتر از هر کار شایسته‌ای و هر کار نیکی انجام دهنده آن کار است.
نکته بسیار دقیقی است که گاهی اوقات ما زیبایی را می‌بینیم ولی زیباآفرین را نمی‌بینیم. بهتر و زیباتر و خیرتر از آن خیری که ما می‌بینیم، کننده آن خیر است.

باران رحمت خیر است، زیباتر از این باران آن ذات مقدسی است که باران را نازل می‌کند.
امام می‌فرماید: زیباتر از هر سخن زیبایی گوینده آن است. جمله زیبایی را از کسی می‌شنوید می گویید حرف خیلی زیبا بود، اما از آن حرف خیلی زیبا، بهتر و زیباتر، امام می‌فرماید خود آن گوینده است. آن قائل است که دارد این را می گوید.
ارزنده‌تر از هر دانشی دارنده آن است. کسی دارای یک دانش ارزشمند و مفیدیست برای جامعه، ارزشمندتر و قابل تکریم‌تر از این علم، آن شخصی است که این علم را دارد حمل می‌کند و آن علم را دارد گسترش می‌دهد.
امام می‌فرماید بدتر از هر بدی به وجود آورنده آن است. ما بعضی اوقات کارهای زشت را می‌بینیم، کارهای بد را می‌بینیم و خیلی برای ما بد جلوه می‌کند که حقیقتاً هم بد، بد است. اما آن پدید آورنده این بدی از خود این بدی بدتر
امام می‌فرماید ترساننده‌تر از هر ترسی، کسی است که آن ترس را به وجود آورده. یک وقتی رعب و وحشت و این‌ها اتفاق می‌افتد. در سال‌های گذشته ما شاهد بودیم رعب و وحشتی که داعشی‌ها در بعضی از ممالک اسلامی ایجاد کرده بودند، بسیار کار ناپسند، کار ظالمانه و ترسی که حاکم شده بود. طبق این کلام امام هادی(ع) می‌فرماید از این کار زشت و کار مخوف ناامنی بدتر، آن کسی است که این ناامنی را ایجاد کرده. یعنی این داعشی به مراتب از آن ناامنی و اضطرابی که جامعه را فرا گرفته بدتر است. چون به وجود آورنده این کار آدمی است که ناامنی را رقم زده

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه