ما زيارت هر معصومی که برويد به برکت و عظمت آن معصوم و آن حال معنوی شما: «إِنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئاتِ» حسنات گناهان را از بين میبرد اما گناهان آينده چه؟ اين گناهان آينده برای پيغمبر هم ندارد فقط در بين معصومين اختصاص به دوم معصوم دارد يکی آقا اميرالمؤمنين يکی سيدالشهداء: «غفر من ذنوبه ما تقدم منها و ما تأخر» ، مرحوم مجلسی يک اشارهای دارد که خب گناهان گذشته که مشخص است گناهان آينده چه؟
يعنی ضمانتنامه میدهند به ما که گناه نمیکنيم يا اينکه تضمين میکنند برو گناه کن ديگر همهاش بخشيده شد، نه اينکه ترويج گناه هم حرام است پس اين سخن چه را میخواهد برساند مرحوم مجلسی میفرمايد گناهان گذشته که بخشيده میشود گناهان آينده اگر کسی زائر اميرالمؤمنين و سيدالشهداء بود و باز گشت و باز مجدداً شيطان او را فريب داد لغزشهای از او سرزد اين زيارت اميرالمؤمنين و زيارت سيدالشهداء میشود سرمايه نجات او يعنی نمیگذارد عاقبت به شر از دنيا برود اسباب توبه کردن برايش فراهم میشود به دادش میرسد اين اگر زمين هم خورد در آينده زندگی مسيری برايش رقم میخورد که باز متنبه بشود توبه کند پاک بشود از دنيا برود يعنی هوايش را دارند