تمام ائمه، اگر در خانه دختر داشتند، فاطمه نام داشت. چند تا اسم است که در زندگی غوغا می‌کند. یکی از آن‌ها، فاطمه است. روایت داریم فاطمه‌نامی اگر در خانه باشد،‌ فقر در آن خانه نیست.

 

یک کسی آمد خدمت امام صادق و گفت: آقا جان! خداوند یک دختر دیگری به ما داده و یک مقدار ناراحت بود. معلوم می‌شود از قدیم این پدرها، دغدغه‌ی دخترها و هزینه‌های این‌ها را داشته‌اند. امام صادق فرمودند: چرا ناراحتی؟ گفت: خدا یک دختر دیگر به ما داده. آقا فرمودند: ناراحت نباش، ثِقْلُهَا عَلَی الْأَرْض رِزْقُهَا عّلَی اللهِ. سنگینیِ دختر روی زمین است و رزقش به عهده‌ی خداست. رازق اوست. هر آن کس که دندان دهد نان دهد.

امام یک مقدار دلداری دادند و بعد فرمودند اسم دختر را چه گذاشتی؟ گفت: فاطمه. آقا فرمودند: مراقب باش. این اسم خیلی حرمت دارد! نکند این دختری که فاطمه نامیدی، او را کتک بزنی! نکند نام او را به زشتی ببری! نکند نام او را با تحقیر بر سر زبان بیاوری! این نام،‌ مسئولیت دارد. آقا موسی بن جعفر، چهار تا دختر داشتند. هر چهار تا را فاطمه نامیدند. یکی از آن‌ها فاطمه‌ی معصومه است. یکی از حقوقی که بچه‌ها در قیامت جلوی بابایشان را می‌گیرند و کاری به مادرشان ندارند، بحث انتخاب نام است. می‌گویند: چرا نامِ خوبی برای ما انتخاب نکرده‌اید. این را قیامت جلوی پدرها را می‌گیرند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه