یکی از راهکارهای رسیدن به تقوا، عبادت است. دیده‌اید بعضی می‌آیند می‌گویند ما می‌خواهیم متّقی بشویم.

هر کجای قرآن خدا وعده داده، به تقوا داده. عزت: «إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم» (حجرات/13)، جامعه‌ی خوب: «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ» (اعراف/96)، آخرتِ خوب: «وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ» (قصص/83)، رستگاری در روز قیامت: «إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ مَفازاً» (نبأ/31)، می‌خواهید قرآن روی وجودت، روی روحت و روانت تأثیر معنوی بگذارد: «ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ‌» (بقره/2)، اصلاً معیار و تراز، تقواست. ما اگر بخواهیم باتقوا بشویم، چه بکنیم؟ یکی از راهکارهای مهم باتقواشدن، بندگی است. آقا می‌خواهی باتقوا بشوی، نمازت ترک نشود؛ نمازت را بخوان. واجباتت را انجام بده. بندگیِ خدا کن، باتقوا می‌شوی.

آمدند به رسول‌الله (ص) گفتند: جوانی است که کارهای اشتباه و خلاف هم می‌کند ولی نماز هم می‌خواند. حالا ما گاهی اوقات برخوردهای غلط بعضی از مردم که سطحی نگاه می‌کنند، تا می‌بیند طرف اهل نماز است و اهل چهار تا کار خلاف هم هست می‌گوید: نمازت به کمرت بخورد، با این نمازخواندنت خجالت نمی‌کشی؟! برو.

اما ببینید پیغمبر (ص) چه کرد؟ این اسوه‌ی بشریت چه کرد؟ رسول‌الله (ص) فرمودند: به او کاری نداشته باشد. إنَّ صَلاتَهُ تَنهاهُ يَومًا. بگذارید با این حال، نمازهایش را بخواند، این نمازها نجاتش می‌دهد و این نمازها، از گناهان خارجش می‌کند.

مشکل بعضی از افرادی که غرق در گناه می‌شوند این است که بندگی را رها کرده‌اند. بندگی را که رها کنید، شیطان دست شما را می‌گیرد.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه