شیطان، تذکری به حضرت نوح (ع) داد که این تذکر، شنیدنی است.

گفت: جناب نوح، من سه جا به بنی‌آدم خیلی نزدیکم. و خیلی هم اینجاها کار کرده‌ام:

 

1- در مقام خلوت مرد نامحرم با زنی نامحرم. تو را زمین می‌زند و لذا می‌گویند «خلوتِ با اجنبی، حرام است». یعنی چه؟ یعنی آقای نامحرم! با زنِ نامحرم در اتاق در بسته، حرام است؛ ولو هیچ فکری هم نداشته باشید، سومینِ شما، شیطان است و شما را زمین می‌زند.

2- در مقام قضاوت. مقام قضاوت، مقام بسیار سختی است که یک وقت شیطان حبّ و بغض را جلو می‎‌آورد و رأی منصفانه و عادلانه نمی‌دهد.

3- در مقام خشم و غضب. در این مقام هم، شیطان تمام همّتش را به کار می‌گیرد که این‌ها را به یک جنایت و فساد بکشاند. حداقلش این است که آقای محترم، در عصبانیت، حرفی می‌زنی که بعداً خودت خجالت می‌کشی؛ در عصبانیت، کاری می‌کنی یا حرفی می‌زنی که بعدها که زندگیت را ورق می‌زنی، خودت شرمنده می‌شوی که چرا این عمل یا گفتار را مرتکب شده‌ای. چرا به بچه‌ام این حرف را زدم؟ چرا به خانمم این توهین را کردم؟ چرا به شوهرم این حرف را زدم؟ چرا در عصبانیت به این بیچاره توهین کردم؟

این سه جا، شیطان خیلی نزدیک است. در عصبانیت هم، نوعاً می‌بَرَد تا برساند به قتل. خیلی از این قتل‌ها را که شما می‌بینید، طرف می‌گوید: من قصدی نداشتم، عصبانی شدم و چیزی پرت کردم یا کاری کردم و قصدم این نبود و یکدفعه این اتفاق افتاد.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه