خداوند سبحان می‌فرماید: بندگانمان را در زندگانی دنیایی‌شان با چند آزمون می‌آزماییم .

«وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ» از امتحانات الهی یکی خوف و ترس است که بر بعضی‌ها حاکم می‌شود. خود این ترس و وحشت و خوف امتحان الهی است. بعضی‌ها در این ترس و وحشت‌ها رو به خدا می‌آورند ولی وقتی این ترس و وحشت برطرف می‌شود دوباره خدا را فراموش می‌کنند.

 

در این جریان اخیر هم واقعاً دنیای بشریت به این نتیجه رسید که این بیماری باید سبب بیداری بشود. این بیماری نیست. بیداری باید برای بشریت بشود و این در حقیقت مرگ‌ومیرها باید رستاخیز را به یاد ما بیاورد. بشر باید بفهمد که هیچ نیست. این ثروت و سواد و قدرت و سلامتی با یک ویروس زمین می‌خورد .

 می‌بینید این بیماری پیرمردش را، جوانش را، نوجوانش را، مدیرش را، پزشکش را، عالمش را، ثروتمند را، همه را درگیر کرده.

دوم قرآن می‌فرماید: «وَالْجُوعِ» ما شما را با گرسنگی‌ها می‌آزماییم. این مشکلات اقتصادی یک نوع آزمون است و یک نوع امتحان .

ما در همین جریانات تصویرهای زیبایی را بعضی از انسان‌ها به نمایش گذاشتند. که از همین ثروت‌های خود از همین دارایی‌های خود در رفع گرسنگی در رفع گرفتاری مردم خوب گذشت کردند.

افرادی که به مستأجرهای خود رحم کردند. اجاره‌های خود را نگرفتند. انفاق کردند. بی‌سروصدا کمک کردند.

آزمون سوم خدا می‌فرماید: «وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ» ما بخشی از ثروت‌های شما را از شماها می‌گیریم. الآن چقدر از کشورها متضرر شدند ما در همین مملکت هم، بخشی از عزیزان ما متضرر شدند. این بیماری زمانی آمد که فصل کار اقتصادی بود. در ایام پایان سال شروع سال جدید که یک حرکت اقتصادی چشمگیری در مملکت اتفاق می‌افتاد در همه ابعاد، یک‌دفعه شما دیدید کسب‌ها تعطیل شد، فعالیت‌ها تعطیل شد، مدارس، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، ادارات همه رفت در حاشیه. فعالیت‌های اجتماعی، رفت‌وآمدها، مردم در خانه خودشان قرنطینه شدند. این‌ها همان رستاخیزی است که مردم باید فراموش نکنند.

خداوند می‌فرماید: «وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ» ما گاهی اوقات ثمره زندگی‌ها را می‌گیریم. نتیجه یک‌عمر تلاش کوشش را از انسان‌ها می‌گیریم.

«وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ» رسول ما! انسان‌های صبور و شکیبا را بشارت بده خدا می‌فرماید: صابرین کسانی هستند که وقتی مصائبی و گرفتاری‌هایی به آن‌ها روی می‌آورد می‌گویند از خدا هستیم و بازگشت همه ما به‌سوی او است.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه