اسلام راه دارد. اسلام کوچه‌ی بن‌بست ندارد. اسلام هر کجا می‌گوید «ممنوع»، راه خروج را معیّن کرده. ما خومان را در کوچه‌های بن‌بست قرار داده‌ایم!

 

إنَّ دینَ الله سَهلَةٌ سَمحَه. دینِ خدا، دینِ آسانی است.

خواهر من! اسلام با آرایش مخالف نیست! اسلام با لباس زیبا پوشیدن مخالف نیست! بعضی از این مدهایی که در خیابان‌های ما باب است، جایش در خانه‌های دربسته برای شوهرهای بیچاره هست، که بعضی از این خانم‌ها در خانه، جلوی شوهرهایشان، مثل لولو می‌گردند، اما بیرون، جلوی مردم، مثل عروسی که می‌خواهد به حجله برود، می‌گردند. ارزش‌ها واژگون شده! نتیجه‌اش می‌شود آمار روزافزونِ طلاق؛ کاهش روزافزونِ ازدواج.

همین امروز یکی از مسئولین دفترهای ثبت اسناد، آماری را به من گفت تکان‌دهنده، که آقار آمار رشد طلاق چه قدر است! مالِ همین‌هاست.

ارزش‌ها را رعایت نمی‌کنیم، زندگی‌ها دارد متلاشی می‌شود، روزی نیست که کسی مراجعه کند بگوید آقا زندگی من آسیب دیده و در آستانه‌ی طلاق است، چون ارزش‌ها را رعایت نمی‌کنیم.

بله، اسلام می‌فرماید: آرایش کردن، رنگ مو گذاشتن، زیبا کردن، در خانه، برای مَحرم، امام صادق (ع) می‌فرماید: عبادت است! اما بیرون، در معرض نامحرمان، با این وضع آمدن، معصیت است؛ گناه است.

اسلام که با آرایش مخالف نیست؛ اسلام که با لاک زدن مخالف نیست؛ رنگ ناخن گذاشتن، امام صادق می‌فرماید «ارزش»؛ ولی برای مَحرم. زیورآلات استفاده کرده «ارزش»؛ ولی برای محرم، نه برای نامحرم!

ما این اصول و ارزش‌ها را رعایت کنیم. متأسفانه این‌ها رعایت نمی‌شود وضعیت می‌بینید این‌گونه شده و روز به روز، جامعه آسیب‌دیده‌تر می‌شود.

 

دانلود

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه