در ادامه سلسله جلسات هم اندیشی مبلغان مهدویت استان فارس، نشستی با حضور و سخنرانی استاد حاج شیخ علیرضا حدائق، آقای مهندس سهرابی مدیر کل صدا و سیمای استان فارس و آقای نوروزی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در روز پنج شنبه 16 بهمن 99 در مسجد خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد.
استاد حدائق ، در این نشست که همراه با آیین رونمایی از آثار منتشرشده از سوی بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) همراه بود اظهار داشتند: جواب فیلم، داستان و نیز ترویج فرهنگ غرب و دیگر فرهنگ‌های مبتذل با تولید، پخش فیلم، داستان با توجه به مبانی دینی متناسب با مسائلی که نسل جوان با آن روبه‌رو هستند باید نهادینه شود تا به اهداف فرهنگی دست یابیم.
ایشان با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل آحاد جامعه، فقر الگو شناسی است، افزودند: ایمان، عمل صالح، مهرورزی، شناخت منقبت وفضائل حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه به ویژه نسل جوان مغفول مانده است که باید مجددا بازنگری شود.
مدیر عامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس خاطر نشان کرد: مردمی بودن، یکی از ارکان مهم به ویژه نزد مدیران، مسئولان و دیگر اقشار تاثیر گذاری است که در بطن جامعه هستند و می‌تواند کاستی‌های اخلاقی و اقتصادی را کاهش دهد.
مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز در مورد علم و سواد از دیدگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: سواد و علم دو مقوله جدا هستند و در این راستا به فرموده امام صادق علیه اسلام خودشناسی، خداشناسی، وظیفه‌شناسی و آسیب شناسی مهم‌ترین مؤلفه‌های رسیدن به علم حقیقی بوده که باید در جامعه اسلامی گسترش و ترویج یابد.
لازم به ذکر است که چاپ ۱۴ جلد کتاب با موضوع مهدویت، آموزش معارف مهدوی در ۴۹۷ دوره مقدماتی و 175 دوره تکمیلی، برپایی ۲۱۲ کارگاه و همایش ، هشت دوره تربیت مربی معارف مهدوی و 3 دوره تربیت مربی کودک و نوجوان، توزیع پیک مهدوی دوره ابتدایی، تهیه سه هزار جلد کتاب مهربانی‌ها برای سواد آموزان استان فارس، آغاز به کار دبیرخانه معاونت و انتظار و نیز ۱۰۰ مورد سخنرانی مهدوی و عکس نوشته برای استفاده دانش‌آموزان از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است.
در پایان این نشست، از کتاب‌های نسیم انتظار (مجموعه بیانات استاد حاج شیخ علیرضا حدائق)، چهل پرسمان در انتظار آفتاب، حضرت مهدی (عج) در گلستان آیات وروایات، خورشید درخشان (ویژه دانش آموزان ابتدایی)، امام مهربانی ها (ویژه سوادآموزان استان)، تهیه و چاپ چهار عنوان فصلنامه تخصصی منجی و چهار جلد پیک دانش آموزی چشمه خورشید رونمایی شد.

DSC06152
DSC06233
DSC06186
DSC06184
DSC06214
DSC06409
DSC06355
DSC06274
DSC06343
DSC06325

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه