همایش بزرگ مهدوی یاوران موسسه و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس روز چهارشنبه 17 اسفند ماه 1401 همزمان با نیمه شعبان در مهدیه بزرگ شیراز برگزار شد.
جهت مشاهده ویدئو اینجا کلیک کنید
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسمالله الرحمن الرحيم
قال الله الحکيم فی کتابه الکريم: «وَ الَّذينَ يَصِلُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَ يَخافُونَ سُوءَ الْحِساب»[1]
صدق الله العلی العظيم
خب بنده هم عرض تبريک دارم محضر همه عزيزانی که تشريف آورديد برادران عزيز خواهران محترمه که الحمدلله مفتخر هستيد به مهدی ياور و به اعتبار همين هم من آيهای که تلاوت شد و اهميت کار شما من عرض کنم در ذيل آيه شريفه و يکی دو روايت محضر حضار محترم، خب در خدمت استاندار محترم استان جناب آقای دکتر ايمانی مدير و الآن در محضر شما عزيزان نمايندگان محترم مجلس جناب آقای دکتر پاک فطرت جناب حجه الاسلام و المسلمين حاج آقای موسوی رياست محترم دادگستری استان که ديروز هم جلسهای در خدمتشان بوديم حضرت حجه الاسلام و المسلمين حاجی آقای قائمی، و همه عزيزانی که در محضر آنها حضور داريم، مديريت محترم مرکز خدمات حوزههای علميه استان حاجی آقای عباسپور، حاجی آقای مقيمی، باسمائهم و القابهم و همه وجوه نيرهای که ما در محضرشان هستيم روز ميلاد با سعادت ولی عصر است گزارشاتی را اجمالاً که آقای استاندار گفتند اين حجم کار در يک سال جناب حجه الاسلام آقای حاج شيخ محمدحسين حدائق ارائه کردند و يک گزارشهای تفصيلی هم از روند کار بود که بخشی داشت پخش میشد بخشی قطع شد، خدماتی که صورت گرفته و حق شما عزيزانی که مهدی ياور هستيد در جريان قرار بگيريد که چه کارهای صورت گرفته و اتفاق افتاده؟ مهمترين کار و با ارزشترين کار اين را من با قاطعيت میگويم، پول هم خرج میکنيد يک جايي خرج کنيد که منفعتش الی ماشاء الله باشد، روايات متعدد داريم الحمدلله کارهای خير در سطح شهر فعال است و شما خيرين همهجا نقش آفرينی میکنيد اما در نظام خلقت اين را که من میگويم خلافش را هرکسی دارد بياورد، در نظام خلقت کاری با ارزشتر و پور ثوابتر از خدمت برای امام غائب نداريم، روايتش را از امام صادق میخوانم برايتان در دو راهی بين انتخاب رسيدگی به يتيم بیپدر و يتيمی بیامام، پيغمبر میفرمايد به داد يتيم بیامام برسيد: «أَشَدُّ مِنْ يُتْمِ الْيَتِيمِ الَّذِي انْقَطَعَ عَنْ أَبِيهِ يُتْمُ يَتِيمٍ انْقَطَعَ عَنْ إِمَامِهِ»[2] امروز ما يتيمهای فاصله گرفته از امام داريم در جامعه، آقای استاندار اشاره کردند اين جريانی که الآن در مدارس ما بعضاً در جای جای کشور خاطر شما عزيزان را مکدر میکند گاز سمی اِن دو، گفتند چند نفر را گرفتند من تلگرافی عرض کنم چرا يک جوان هفده ساله اين کار را بکند دانش آموز هفده ساله اقدام به اين کار بکند، اين يتيم بیامام است به داد اين برسيد، گرفتند مشخص شده بعضیها در همين سنين دانشآموزی فريب خوردند بعد هم اين کار را بکنند فيلم هم بگيرند در شبکههای بيگانه هم ارسال کنند مردم به داد اين جوانها برسيد اين نور چشمیها را ديد آمدند اينجا سرود خواندند من خدمت حاجی آقای قائمی گفتم بیبیهای هفتاد سال ديگر هستند عقبه مملکتتان اينها هستند فردای زندگیتان دست اينهاست امروز سرمايه گزاری کرديد فردا برداشت میکنيد، به قول يک شخصيت وارستهای عالم فرزانهای که مساجد و حسينيههای که جوان و نوجوان ندارد عقبه ندارد عقبه نظام ما جوانها هستند، نوجوانهای ما هستند اينکه رسولالله میفرمايد بدحالتر از يتيم بیپدر يتيم بیامام است يعنی مهمتر از پور کردن شکم پور کردن انديشه است انديشهها اگر پور شد ديگر شما شکم گرسنه نداريد، من ذيل همين آيهای که تلاوت شد حالا من نکاتی را يادداشت کردم محضر عزيزان عرض کنم آيه 21 رعد روايات متعددی از اهلالبيت داريم که اين خدا میفرمايد: «وَ الَّذينَ يَصِلُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ»[3] فقط صله رحم نيست فاميلهای سببی، فاميلهای نسبی ما پدری و مادری نيستند يک پيوند اجتماعی هم ما با مردم داريم در روايت داريم علت اين فسادها جنايتها دوری از ارزشها يک بخشش اين است که آن ثروتمندانی که بايد به وظيفه عمل کنند نمیکنند، من ديشب در يک جلسهای بودم تا ساعت دوازده شب يک خانمی داشت ايراد میگرفت میگفت فرزند ما از دين بريده شد، چه شد؟ چه شد؟ هی میگفت بيکار است خانم محجبه هم بود دغدغه داشت گفتم يک بخش مشکل تو بعضی از ثروتمندان ما هستند پيغمبر فرمود اگر ديدی فقيری گرسنه ماند فقيری برهنه ماند فقيری آخرتش را به دنيا فروخت: «فبمنعهم الاغنياء» ، پولی زحمت کشيات خدا داده روزی که آمدی عريان آمدی، روزی که میروی با يکدست کفنی نهايتاً تو را میبرند ولی ما اين نگاه را نداريم ما قطعاً انديشهها اگر تکميل شد مردم احساس تکليف میکنند ديگر نياز به گفتن نيست ديگر بنده رسيدگی میکنم به مشکلات ديگران: «كُلُّكُمْ رَاعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِه»[4] چرا ما در عصر ظهور داريم فقير پيدا نمیکنيم چرا؟ چون انديشهها کامل است چون همان میشود که امام باقر فرمود: «وَضَعَ اللَّهُ يَدَهُ عَلَى رُءُوسِ الْعِبَادِ»[5] دست با برکت امام زمان بر سر بشريت قرار میگيرد يک تحول عمومی جهانی شکل میگيرد علمها تکميل درونها پاک، مردم نسبت به يکديگر احساس تکليف میکنند در عصر ظهور داريم مردم وقتی همديگر را میبينند سراغ میگيرند آقا مشکل اقتصادی کسی ندارد ما کارش را حل کنيم، الآن دقيقاً بر عکس است شما امروز عزيزان ما مسئولين ما تشريف دارند شما عزيزان که خود خير هستيد و در عرصه کار هستيد يک کار خيری میخواهيد انجام بدهيد بايد دهها نفر را صدا بزنيم تا يک گوشه کار انجام بشود اين ساختمان کلنگش سال نود زده شد من شرمنده هستم در محضر ولی عصر امام زمان که يک مجموعهای که به نام امام زمان در مملکت امام زمان است يازده سال بايد به کندی پيش برود، اين برای بنده مايه شرمندگی است که بگوييم آقا جايي که متعلق به شماست در مملکتی که ما مفتخر هستيم بعد بايد متوسل بشويم به اين آقا، به آن آقا به اين خير، زحمت به اين بده، زحمت به آن، چرا؟ چون آنهای که اساساً وظيفهشان هست کوتاهی میکنند اما بعضیها هم در اين جريانات 1خوب درخشيدند من اين را امروز میگويم بارها هم گفتم، در يک جلسهای يک کارگری افغانی دنبال سر من آمد يک پنج هزار تومنی داد با خجالت زدگی گفت آقای حدائق خدا شاهد است بيش از اين ندارم بدهم اين را برای امام زمانم قبول کنيد يقين بدانيد قيامت امام زمان پاداش را میدهد در دنيا هم میدهد، خب الحمدلله تا اين حدی که پيشرفته تلاش خيرينی است که آمدند تلاش کردند، آن انگيزه و آن نگاه را داشتند شماهايي که مهدی ياور هستيد در حد توان اما ما در جامعه اسلامی و در شهرمان که بسنده نشده به شماها اين همه مردم اين همه امکانات البته من به دوستانم میگويم هر پولی هم نبايد بيايد اينجا قابليـت میخواهد لياقت میخواهد بعضیها را نمیپذيرند من يک جريانی را از زمان خود آقا امام زمان بگويم يکی از وکلاء امام عسکری وجوهات مردم قم را جمع کرده بود آورد سامراء محضر امام مال افراد متعدی بود، اين وقتی داشت از قم حرکت میکرد يک پيرزنی قمی به آن واسطه گفت من يک لباسی بافتم با دست خودم برای امامم، اين لباس را و دو درهم يعنی يک پولی خيلی اندک گذاشت لای لباس، گفت اين لباس را و اين دو درهم را تقديم کنيد به امامم امام حسن عسکری، آن واسطه آمد رسيد سامراء محضر امام عسکری وارد شد میگويد يک صحنهای ديدم ديدم آقا نشستند نامههای زيادی مقابل حضرت است حضرت دارند پاسخ میدهند نامههای شيعيان و ارادتمندانشان يک آقازادهای چهار سالهای هم هست هی اين میآيد قلم را از دست امام میگيرد حضرت برای اينکه اين را سرگرم کنند يک گويي کنار دست امام عسکری بود مثل توپ کوچک آقا اين گويي را پرتاب میکردند انتهای اتاق وسط اتاق پرده زده شده بود اين را مرحوم مقدس اردبيلی نقل میکند آقا میفرمودند پسرم گوی را بياور اين آقازاده تا میرفت اين گويي را بياورد حضرت دوباره جواب نامه را مینوشتند گويي را آقازاده میآورد میداد دست حضرت قلم را میگرفت آقا دوباره گويي را پرتاب میکردند میگفتند گويي را بياور، اين واسطه حضرت میگويد يک لحظه به فکر رفتم اگر برای امام عسکری اتفاقی افتاد رهبر عالم اسلام کيست؟ میگويد تا اين فکر به ذهنم خطور کرد اين آقازاده گويي را که آورد دست پدر سپرد، آقا فرمودند فرزندم مهدی وجوهات مردم قم را تو تحويل بگير، آقايون امروز اگر امام زمان میخواست خمس تحويل بگيرد بعضی از اينها را رد میکرد ما نمیفهميم ما نمیدانيم، گفت آقا فرمودند اين کيسه اولی که سر بسته است دويست و بيست و پنج دينار طلا در اين کيسه است اين تعدادش مخدوش است معيوب است متعلق به فلان فرد قمی است شغلش اين است درآمدش پاک است ما وجوهات او را قبول میکنيم در حقش دعا میکنيم کيسه دوم آقا اسم، مشخصات صاحب پول محتويات داخل کيسه را چقدر درهم است چقدر دينار است، میگويد بعضی از اينها را حضرت برگرداندند فرمودند اينها را ما قبول نمیکنيم درآمدها شبههناک است بعضیها را پذيرفتند بعضیها را نپذيرفتند آن آقا میگويد من لباس آن پيرزن قمی يادم رفته بود در خُرجين مرکبم بيرون خانه حضرت جا مانده بود میگويد يک بخشی را آقا پذيرفت امام زمان يک بخشی را رد کردند فرمودند اما آن لباسی که آن پيرزن قمی برای ما بافته، آن لباس را میپذيريم وجوهات او را قبول میکنيم در حق او دعا میکنيم بلی خب يک بخشی شايد پولها هم همه پولها لياقت ندارد که هرجايي برود، الآن اينجا هستيم بگوييم الحمدلله ربّ العالمين که خدايا روز ميلاد منجی نظام خلقت ما را صدا زدی در خانه آقا در جمع دوستان بنده که شکر میکنم جايي صدايمان زدید که ارادتمندان حضرت هستند اين آيه شريفه سوره مبارکه رعد آيه 21: «وَ الَّذينَ يَصِلُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ»[6] خدا میفرمايد امر شديد به اينکه ارتباطتان را وصل کنيد به بستگانتان، به ارحامتان: «وَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ»[7] بترسيد از پروردگار خودتان يعنی اگر کسی میخواهد اين ارتباط قوی بشود خشيت زمينهساز اين است: «وَ يَخافُونَ سُوءَ الْحِساب»[8] از قيامت هراس داشته باشيد من چندتا نکته را اينجا و يک روايت را از امام صادق که قدر خودتان را بدانيد ما در قرآن چند مورد داريم که خداوند توصيه به ارتباط میکند يک ارتباط گيری با بستگان و ارحام که ذيل اين آيه را البته عرض کردم روايات فراوانی داريم که امام صادق میفرمايد از مصاديق: «أَنْ يُوصَلَ»[9] اهلالبيت هستند پيوندتان را با ائمه قوی کنيد ارتباطتان را با امام زمان قوی کنيد، حالا چگونه عرض میکنم، از ارتباطهای که خداوند میفرمايد ارتباط بگيريد ارتباط با دانشمندان است: «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُون»[10] ما بعضی از جوانانمان نمیدانند مسائل را آقا پسر برادرش را آورده مسجد، اين پسر میگويد حاجی آقا اصلاً ما خدا را قبول نداريم، میگويد چرا تعليمات دينی معارف اسلامی را برای ما درس میگويد؟ گفتم کلاس شما چند نفر است گفت سی و سه نفر، گفتم چند نفر با خدا همراه نيستيد، گفت بيست و هشت نفرمان میگوييم کاری به خدا نداريم، به داد اين وضعيت برسيد آقايون دوره ما هم تمام میشود بارها اين عبارت را من به کار بردم شيراز صد سال قبل دست کسانی بود که يک نفرش امروز زنده نيست صد سال ديگر هم از من و شما خبری نيست فردا قيامت در محضر امام زمان شهداء، امام شهداء شرمنده نباشيد اين اوضاع آموزشی ماست، به صراحت میگويد بيست و هشت نفر لائک، اينها کجا دارند بزرگ میشوند در کدام خانوادهها هستند ارزش کار فرهنگی اين است اگر با اين تيپ جوانها رو به رو هستيد اينها را آشنا کنيد با آگاهان، رو به رو کنيد با اهل خبره: «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُون»[11]من حاجی آقای موسوی، جناب آقای دکتر پاک فطرت با اينکه خودم حالا اشتغالات طلبگیام زياد است در همين يکی دو هفته بيش از دهتا دبيرستان و مدرسه و جمع دانش آموزها رفتم، يعنی تکليف است گاهی اوقات درس حوزه را تعطيل میروم در مدرسه به داد برسيد مردم کمک کنيد: «أَنْ يُوصَلَ»[12]يک معنايش اين است که ارتباط بگيريد بابا در فاميل خودت به داد جوانهای فاميلت برس، يکی از ارتباطها خدا میفرمايد ارتباطهای فرهنگی است: «فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ»[13]نمیدانی از آگاهان بپرس، من دو سه مورد ديگر را هم عرض کنم از روابطی که قرآن توصيه کرده آيه پايانی سوره مبارکه آلعمران است: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون»[14]اين آيه هم از آيات مهدوی است، قرآن چهارتا توصيه برای مؤمنين میکند دعوت به: «اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا»[15]رابطوا يعنی ارتباط بگيريد هم ارتباط با امام زمان، هم ارتباط با مردم، برادر عزيز متدين خواهر متدينه، ارتباط بگير، زمينهساز باش دستگيری کن ارشاد کن مردم را اين هم توصيه ديگری که خدا میفرمايأ حالا اين آيه گرچه خيلی جای بحث دارد من تلگرافی دارم عرض میخواهم بکنم، ارتباط با نيازمندان، ثروتمندان مسئولاند: «مَنْ ذَا الَّذي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَيُضاعِفَهُ لَهُ»[16]خدا پول بهت داده پول تو نيست پول خداست، مال متعلق به اوست وظيفه داری از حال نيازمندان با خبر باشيد، پيغمبر فرمود چهار گروه تا اصلاح نشوند جامعه اصلاح نمیشود يکش ثروتمندها هستند، يکش مسئولين هستند، يکش دانشمدان ديگری مذهبیها، از موارد ديگری که خدا امر به ارتباط میکند ارتباط فکری مشورت گرفتن، به شخص اول نظام آفرينش که رسولالله است خدا میفرمايد: «وَ شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ»[17]به يک آقايي گفتم آقا در کارهايت هم مشورت میگيری؟ گفت ما خودمان همه چيز بلد هستيم، گفتم هيچ چيز هم بلد نيستی، اين همين دليل بر اينکه نا بخرد هستی، پيغمبری که ما خاک قدم او نمیشوم، آيه را بخوانم اين آيه مرحوم علامه طباطبايي میفرمايد بعد از جنگ احد نازل شد: «فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ كُنْتَ فَظًّا غَليظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ»[18] رسولالله با اين جماعت مسلمانهای که مشورت با اينها شد شکست، مجدداً مشورت بگير، اين هم ارتباطگيری در عرصه خانوادگی اجتماعی، و ارتباط سياسی از اولياء امر: «أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ»[19] اين ارتباط سياسی و ارتباط معنوی با اولياء الهی: «لَقَدْ كانَ لَكُمْ في رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»[20] من ذيل اين آيه البته روايات فراوان و متعددی ما داريم آقا امام صادق میفرمايد از مصاديق: «اَنْ يُوصَلَ»[21]ما هستيم با ما ارتباط برقرار کنيد، من يک جريانی را از مرحوم آيتالله آقای حاج شيخ ابوالحسن حدائق رضوان الله تعالی که اشاره کردند آقای دکتر ايمانيه، ايشان را امام میفرمود سلمان فارس، امام سال چهل و سه، آقای کارگر پدر شهيد در استهبان میگفت يک جماعتی رفتيم قم قبل از تبعيد امام، گفت امام فرمودند سلمان فارس چطور است؟ آقای حاج شيخ اين را من میگويم عزيزان بشنويد اين را بياوريم در دستور کارمان مرحوم آيتالله والد ما میفرمودند ايشان توصيه میکردند به طلاب، کارهايتان را همه را غير از واجبات به قصد امام زمان انجام بدهيد، بعد ايشان استناد به اين حديث هم میکردند من حديث را هم تقديم میکنم از کتاب شريف اصول کافی جلد يک، که ما پور ثوابتر از کار برای امام زمان نداريم، ايشان میفرمودند مثلاً به پدر و مادرهايتان خدمتی میکنيد هديهای میدهيد کارهای مستحبی انجام میدهيد، بگوييد خدايا اين کار مستحبی ثوابش هديه به محضر مقدس ولی عصر که هرچه آقا لطف و تفضل کردند برسد به ارواح گذشتگان ما میگفتند اين اضعاف بیحساب برايش رقم میخورد ما در کارهايمان و اين سبب آرامش میپشود سبب رشد و شکوفايي میپشود روايتی که ايشان استناد میکردند من حديث را بخوانم، اين را جناب آقای فرحزاد جمعی که ما در خدمتشان هستيم از مهدی ياوران شيراز هستند، کسانی که در مشارکت همين ساختمان، قلماً قدماً لساناً و در کارهای فرهنگی که قبل از اينکه حضرت عالی تشريف بياوريد گزارش مبسوطی را هم تصويری هم مکتوب محضر عزيزان ارائه شد، گزارش يک سال و گزارش سالهای گذشته که الحمدلله اين مجموعه در عرصههای مختلف فرهنگی علمی پژوهشی خدمات وسيع و گسترده، گرچه کار برای امام زمان هرچه بشود باز اندک است اما اين روايت را من به عنوان عيدی میخواهم امروز محضر شما بگويم، قدر خودتان را بدانيد: «دِرْهَمٌ يُوصَلُ بِهِ الْإِمَامُ»[22] آقا امام صادق میفرمايد يک درهم که برای امامتان هديه کنيد يک درهم: «أَفْضَلُ مِنْ أَلْفَيْ أَلْفِ دِرْهَمٍ»[23]فضيلتش از دو مليون درهم بيشتر است که شما: «فِيمَا سِوَاهُ مِنْ وُجُوهِ الْبِرِّ»[24]يعنی شما دو مليون درهم در کار خير خرج کنی، نه کار غير خير، در کار خير خرج کنی برابری نمیکند با يک درهمی که برای امام زمان خرج کردی قدر خودتان را بدانيد اين بهترين عيدی و هديه به همه ما وقت میگذاريد برای حضرت: «أَلْفَيْ أَلْفِ دِرْهَمٍ»[25] صريح کلام امام صادق است، لذا در توصيهای هم که ائمه فرمودند میگويند آقا برای ولايت برای امامتان هزينه کنيد، انشاءالله که اين نگاه ارزشمندی که عزيزان دارند، من وقت را ديگر به پايان برسانم و استفاده کنم و بعد استفاده خواهيم کرد از حضرت حجه الاسلام و المسلمين حاجی آقا فرحزاد مهمان مکرم ما که مجلس از ايشان هم بهره خواهد برد و امروز هم کتابخانه اين مجموعه را برادر عزيزمان آقای حقدان که از خيرين هستند و در عرصه کتابخانه خيلی زحمت کشيدند فراهم کردند گفتند روز ميلاد حضرت به بهره برداری برسد اين نتيجه تلاشهای شما عزيزان و خدمات شما حضار محترم برادران عزيزان و خواهر محترمه هست من خواهش پايانیام اين است اين معاملات هرمی و شبکهای را خب اتفاق آراء مراجع حرام و اشکال دارد من میخواهم يک پيشنهاد بدهم اين کار گروهی انجام دادند، شبکهای انجام دادند، ما در معارف دينی اجرائيش کنيم، شما عزيزانی که مهدی ياور هستيد ديگران را هم دعوت به اين کار کنيد در اين زمينهای که ما داريم قدم بر میداريم در خانواده خودمان فاميل خودمان همين روايتی که امروز خوانده شد، آقا شما دنبال دنيا هم هستی امام زمان، دنيا دنبال برکات هستی ولی عصر که به ياد او باشيد حضرت به ياد شماست: «وَ أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُمْ»[26] به ياد بوديد به يادتان هستند من خواهشم اين است که اين نگاه مهدی ياوری که در شماها هست اين را گسرش بدهيد در خانوادههايمان در بستگانمان و يقيناً شما ديگران را مهدی ياور کرديد: «الدَّالُّ عَلَى الْخَيْرِ كَفَاعِلِهِ»[27] شما هم ثواب خواهيد برد در آن کار خير سهيم و شريک خواهيد بود، من مجدداً تشکر میکنم از قبول زحمتی که جمع محترم برادران عزيز، خواهران محترمه باسمائهم و القابهم و عناوينهم زحمت کشيديد تشريف آورديد گزارشهای را که وظيفه بود خدمت عزيزان داده شود فعاليت يک ساله گذشته اين مجموعه فخيم مهدوی توفيقات روز افزون همه عزيزان را از ساحت مقدس ربوبيت خواستاريم و انشاءالله رضايت حضرت بدرقه زندگی ما و حاکم بر عملکردهای ما باشد من با يک دعا عرايضم را به پايان میرسانم.
پروردگارا به عظمت امروز و صاحب امروز مولود مبارکی که موعود امم است قسمت میدهيم آنچه تقاضای بهترين بندگان شماست در اين ماه شعبان المعظم در بهترين اماکن و نقاط روی زمين و در رأس همه خوبان صاحب الزمان است بمنّ و کرمت به همه ما مرحمت بفرما.
و السلام عليکم و رحمت الله و برکاته
[1] رعد21.
[2] رعد21.
[3] رعد21.
[4] جامع الأخبار(للشعيري) ص119.
[5] الكافي (ط - الإسلامية) ج1ص25.
[6] رعد21.
[7] رعد21.
[8] رعد21.
[9] رعد21.
[10] نحل43.
[11] نحل43.
[12] رعد21.
[13] رعد21.
[14] آلعمران200.
[15] آلعمران200.
[16] بقره245.
[17] آلعمران159.
[18] آلعمران159.
[19] نساء59.
[20] احزاب21.
[21] رعد21.
[22] الكافي (ط - دارالحديث) ج2 ص713..
[23] الكافي (ط - دارالحديث) ج2 ص713..
[24] الكافي (ط - دارالحديث) ج2 ص713..
[25] الكافي (ط - دارالحديث) ج2 ص713..
[26] كمال الدين و تمام النعمة ج2 ص485.
[27] الكافي (ط - الإسلامية) ج4 ص27.