استاد حدائق در پنج شنبه 14 مهرماه 1401 در اجتماع بزرگ مردمی عید بیعت در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) سخنرانی نمودند.
جهت مشاهده ویدئو اینجا کلیک کنید
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسمالله الرحمن الرحيم
قال سيدنا و مولانا بقيه الله الاعظم حجت ابن الحسن العسکری: «فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ سَلِّمُوا لَنَا وَ رُدُّوا الْأَمْرَ إِلَيْنَا»[1]
صدق مولانا و امامنا و قائدنا و سيدنا حجة ابن الحسن العسکری عجلالله تعالی فرجه الشريف
خب ابتداءً عيد آغاز امامت حضرت ولیعصر را خدمت شما عزيزان ارادتمند به مقام اهلالبيت مهدیياروان و ياوران امام عصر برادران عزيز خواهران و مادران محترمه و حاضرين در اين مجلس مسئولين محترم و اعزة علما و روحانيت عزيز که در مجلس شرف حضور يافتهايد تبريک و تهنيت عرض میکنم عيد بيعت با امام زمان است من چندتا پيام از امام زمان میخواهم امشب به شماها تقديم کنم آمدهايم که انشاءالله تجديد بيعتی در اين مجلس در اين مکان مقدس و در اين شب عزيز، با مولايمان صاحب الزمان داشته باشيم من چند حديث از توقيعات شريف حضرت و انتظارات امام زمان از امت و اينکه ما اگر بخواهيم حقاً با حضرت بيعتی داشته باشيم در اين نکاتی که امام زمان تأکيد دارد ما بايد بدرخشيم.
نکته اول مرحوم علامه مجلسی در جلد 53 بحار سخنی را از امام زمان نقل میفرمايد که حضرت توصيه به رعايت تقوی را يکی از انتظارات جدی خودشان از پيروان خودشان میداند حضرت میفرمايد: «فَاتَّقُوا اللَّهَ»[2]تقوای الهی پيشه کنيد: «وَ سَلِّمُوا لَنَا»[3]کارها را به ما واگذار کنيد اين ما مأمور به وظيفه هستيم که امام فرمود در نکات معصومين و در آيات قرآن موج میزند شما وظيفهتان را خوب انجام بدهيد نتيجه با اولياست نتيجه با خداست، تو متقی باش حمايت از اوست، الآن بعد از نماز عشاء عزيزی آمد يک مسألهای از من پرسيد همه بشنويد گفت حاجآقا ما جنسهای خريد قبل در انبار داريم اين حرف پنج دقيقه، ده دقيقه قبل است، گفتند جنسهای خريد قبلی داريم در انبار مال چند سال قبل، جنسهای خريد جديد هم داريم اين خريدهای قبل که پول قبل خريديم با تناسب وضع امروز بفروشيم يا اينکه به اعتبار قبل سود بکشيم روی آن جنس جديد به اعتبار جديد بعد خود اين عزيز هم اين توضيح را دادند، که ما اگر بخواهيم جنسهای خريد قبل را با محاسبه قبل بدهيم دست مشتری ورشکست میشويم با اين تورم و گرانی که هست قدرت خريد ما میآيد پايين، اين دوتا دوتا چهارتايي است که همهمان میکنيم، من به اين عزيزمان گفتم تقوای الهی را پيشه کنيد چيزی که امام زمان از همه ما انتظار دارد، برادر عزيز رعايت حال ديگران را بکنيد اميرالمؤمنين فرمود با مردم رفتاری داشته باشيد که اگر همان رفتار را با خودتان داشتند شما سخت برايتان نمیگذرد، اين را میگويند تقوی ما در روابطمان با ديگران رفتار داشته باشيم که دوست داريم همان رفتار با ما اعمال شود گفتم آقای محترم شما جنس قبلت را به قيمت قبل به دست مردم بده، با سود متعارف خدا در قرآن میفرمايد: «وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ»[4] ما گاهی اوقات وعدهای الهی در ذهن ما میرود در فراموشی:
تو بندگی چون گدايان به شرط مزد مکن، که خواجه خود روش بنده پروری داند
من در محضر شما عزيزان اعلان میکنم تا اين لحظه که در خدمت شما هستم در عمر خودم يک نفر را نديدم که ادا کند بگويد برای خدا خالصانه کاری کردم و خدا حمايت نکرد، اصلاً پيدا نمیکنی کسی بگويد برای خدا هزينه کردم خدا جبران نکرد برای خدا قدمی برداشتم: «لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا»[5] اتفاق نيفتاد محال است کسی که برای خدا کار کند و خدا بیپاسخ بگذارد ما امروز تقوی بايد بيايد در اقتصاد ما حالا وقتی مجلس محدود است اما در همين بازار شهر ما هم الحمدلله انسانهای با تقوای هستند که همين اصول را رعايت میکنند در عرصه اقتصادی، در روابط اجتماعی، در امورات اداری امام عصر میفرمايد: «فَاتَّقُوا اللَّهَ»[6] خدا را در نظر بگيريد: «وَ سَلِّمُوا لَنَا»[7] شما تقوی پيشه کنيد کارها را به ما واگذار کنيد ما حمايتتان میکنيم مرحوم علامه امينی نقل فرموده بود من در کتابخانه آيتالله العظمی سيدابوالحسن اصفهانی اين توقيع شريف امام زمان را ديدم به خط مبارک حضرت: «يا سيد ابالحسن ارخص نفسک»[8]، سيدابوالحسن اين خطاب امام زمان به يکی از مراجع بزرگ گذشته شيعه است، آقای سيدابوالحسن اصفهانی خودت را رها کن آزاد کن از تکلفات بيا بيرون در دسترس باش: «ارخص نفسک و اجلس فی دهلیزک»[9]، محل کارت را در آن دالان اتاق دم در قرار بده مردم راحت تو را پيدا کنند: «و اقض حوائج المسلمين»[10]، مشکلات مردم را برطرف کن ما حمايتت میکنيم و ما کمکت میکنيم: «سَلِّمُوا لَنَا»[11] شما خوب کار بکن هرجا خواستی بمانی حضرت ياری میکند حضرت حمايت میکند لذا حضرت میفرمايد ما انتظارمان از پيروانمان اول رعايت تقواست آقا امام صادق میفرمايد نشانه تقوی: «أَنْ يُطَاعَ اللَّهُ، فَلَا يُعْصى»[12] تقوی يعنی تراز بشود خدا، از خدا اطاعت کنيد نافرمانی الهی را هم بگذاريد کنار هرکسی که اين گونه بود متقی است زيارت عاشورا خواندن نشانه تقوی نيست کربلا رفتن نشانه تقوی نيست.
من در جلسهای ديشب هم اشاره کردم حالا اينجا هم اشاره کردم عزيزی آمد دو روز قبل پيش ما با خانوادهاش، اين را همهتان بشنويد گفت آقای حدائق همين اربعين گذشته، با خانمم میرفتيم زيارت اربعين تو مسير زيارت گفت از دنيا رفتم تمام کردم گفت وقتی که داشتند میبردند روح من را سيدالشهداء را ديدم مردم حواسهايتان جمع، تقوی يعنی اين، گفت سيدالشهداء را ديدم آقا فرمودند برش گردانيد به دنيا اين بدهکار دارد میآيد اين خمسهای واجبش را نپرداخته، اين ديون بديهی به مردم دارد به احترام اينکه زائر من بوده برش گردانيد به دنيا کارهای زمين ماندهاش را انجام بدهد، گفت حاج آقا يکدفعه به خودم آمدم ديدم دارند من را احياء میکند کربلا پياده میروی خمست را دادی حق الناس گردنت نيست، پيغمبر به اميرالمؤمنين فرمود علی وقتی ديدی مردم به مستحبات مشغولاند تو واجباتت را انجام بده: «اذا رأيت الناس يشتغلون بالفضائل و اشتغل انت باتمام الفرائض»[13]، بعد اين آقا گفت حاج آقا من به برکت امام حسين برگشتم آمده بود میگفت به دادم برسيد آمدم مسائل شرعی را حل کنم، تقوی يعنی واجباتتان زمين نماند، تقوی يعنی نماز قضاء، روزه قضاء خمس نداده، زکات نپرداخته، حج تعطيل شده در زندگی شما نباشد اين انتظار امام زمان از ماست به قول علامه فيض کاشانی:
گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است، گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عيان است
آقا میفرمايد: «فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ سَلِّمُوا لَنَا»[14]تقوی پيشه کنيد واجباتتان را انجام بدهيد محرمات را کنار بگذاريد کارها را ديگر به ما واگذار کنيد ما حمايتتان میکنيم: «وَ رُدُّوا الْأَمْرَ إِلَيْنَا»[15]امورتان را به ما واگذار بکنيد ما حامی شما هستيم اين نکته اول در اين مجلس عقد بيعت با امام زمان از همين امشب تلاش کنيم در تقويت تقوی، الحمدلله همه با تقوی اما مراقب باشيم شيطان راهزنی نکند، شيطان از ما ملکه تقوی را نگيرد اين نکته اول.
نکته دوم از انتظارات وجود مقدس ولیعصر در جمله ديگر از توقيعات شريف حضرت امام میفرمايد ما انتظار داريم از شيعيانمان عمل به قرآن کنند، امروز عصر هم در خدمت عزيزان در همين صحن امام خمينی در حرم، اختتاميه پانزدهمين دوره قرآنی مدهامتان در کشور که شيراز ميزبان بود و مهمانان عزيزی را از سراسر کشور در اين چند روز گذشته در خود جا داده بود و امروز عصر مجلس اختتاميه بود، من نکاتی را نسبت به اهميت توجه به قرآن و انتظاراتی که از قاريان قرآن است عرض کردم، امام عصر میفرمايد: «انی ادعوکم الی الله»[16] من صاحب الزمان شماها را دارم به خدا دعوت میکنم: «و الی رسوله»[17]به سوی پيغمبر شما را ما دعوت میکنيم: «و العمل بکتابه»[18] امام زمان میفرمايد ما از شما میخواهيم به قرآن پايبند باشيد قرآن نشود کتاب دکور ما در بعضی از منازل قرآن شده کتاب مقدس، بعضیها میگويند نفيس است، نفيس بودن را در جلد و کاغذ و خط میشناسيم، قرآن کتاب زندگی است قرآن کتاب عملياتی است قرآن در جزء جزء زندگی ما بايد رنگ پيدا کند به قول يکی از عزيزان میگفت حد استفاده قرآن در بعضی از زندگیها پای سفره عقد و گوشهای خانه در جلدهای چرمی و مخمل نگهداشته شدند، برای اينکه خانه ما مورد گزند سارق و بلايای آسمانی و زمينی قرار نگرفتند حالا در ماشين هم میگذاريم که ماشين ما اتفاقی نيفتد، قرآنی با خود حمل میکنيم که يک وقتی چشم نخوريم قرآن کتاب زندگی است امام زمان میفرمايد عمل کنيد به قرآن، ما ششصد آيه قرآنی داريم به چند آيهاش مسلمانها ملتزم به عمل اند امروز شما آسيبهای که میبينيد در هر قسمتی مال دور شدن از قرآن است من ديشب در يک جلسهای عرض کردم نوع تخلفات فتنهگریها جنايتها آشوبها از کسانی سر بلند میکند که اينها اعتقادات دينی ندارند آنی که با خدا مأنوس است بيتالمال را ضايع نمیکند آنی که از خدا میترسد به ناموس مسلمانان تعرض نمیکند، جان ديگران را محترم میداند اينها نتيجه بيدينی است جنايت و ظلم و آشوب و نا امنی اينها ناشی از فاصله گرفتن از قرآن است امام زمان میفرمايد انتظار ما از پيروان ما اين است که به قرآن پايبند باشند: «و العمل بكتابه و إماتة الباطل، و إحياء سنّته»[19] ما انتظار داريم شيعيان ما کسانی که با ما بيعت کردند باطل را بميرانند اگر يک جايي از باطل حمايت کرديم از امام زمان فاصله گرفتيم، اگر يکجايي هرکجا: «الَّذينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ»[20] نه در شيراز سومين حرم اهلالبيت نه در ايران اسلامی در هر کجايي عالم که هستيد انتظار امام زمان اين است که شما تلاشتان با کلام، با قلم، با ثروت، با اعتبارتان باطل را بميراند: «إماتة الباطل»[21]اين انتظار ولیعصر است: «و إحياء سنّته»[22] حضرت میفرمايد ما انتظارمان اين است که سنت پيغمبر را احياء کنيد، سنت رسولالله چه بود سنت بايد احياء شود که يکی از سنتهای جدی پيغمبر توجه به نماز است اين مطلب سومی که عرض میکنم.
از انتظارات صاحب الزمان از پيروانش و ارادتمندانش توجه جدی به امر نماز است، ما متأسفانه حالا عزيزما حضرت حجة الاسلام و المسلمين حاجی آقا ملکمکان بيشتر از من اشرافی به اين مسائل دارند چون مسئوليت ايشان در همين زمينه شما وقت نماز که میشود بعضی از مساجد را ببينيد مراکز را هم ببينيد مراکز اقتصادی و شهر را هم ببينيد امام زمان از ما چه انتظاری دارد؟ اقامه نماز نماز اول وقت حضرت میفرمايد: «ما اُرغِم أنفَ الشيطان بشئ مثل الصلاة»[23]، اين کلام صاحب الزمان است هيچ چيزی بينی شيطان را به خاک نمیمالد مثل نماز، اين نمازی که شما الآن خوانديد اين نماز يکی از آثارش اين است که بينی شيطان را به خاک زدی، يکی از برکات اين نماز اين است که پيغمبر فرمود گناهان گذشتهات را خدا میبخشد، رسولالله فرمود: «مثل الصّلوات الخمس»[24]مثل اين نمازهای پنجگانه شما مثل کسی است که روز پنجبار خودش را در يک نهر آبی شست و شو میدهد کسی که روز پنجبار بدن خودش را میشويد کثيفی و آلودگی ديگر در اين بدن نمیماند و لذا در يک سؤالی که پيغمبر از مسلمانها پرسيد که اميدوار کنندهترين آيه قرآن کدام آيه است، هر کسی يک آيهای گفت پيغمبر فرمود: «وَ أَقِمِ الصَّلاةَ طَرَفَيِ النَّهارِ»[25] از اين آيه در قرآن اميدوار کنندهتر نداريم: «وَ أَقِمِ الصَّلاةَ طَرَفَيِ النَّهارِ وَ زُلَفاً مِنَ اللَّيْلِ إِنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئاتِ ذلِكَ ذِكْرى لِلذَّاكِرين»[26]خدا میفرمايد نماز را برپا داريد دو طرف روز صبح، ظهر عصر: «وَ زُلَفاً مِنَ اللَّيْلِ»[27]مغرب و عشاء: «إِنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئاتِ»[28] پيغمبر فرمود خدا میفرمايد اين نماز شما گناهانتان را میشويد و از بين میبرد: «ذلِكَ ذِكْرى لِلذَّاكِرين»[29]عزيزان مهدوی ارادتمندان به امام زمان حضرت میفرمايد نسبت به توجه به نماز هيچ چيزی مثل نماز بينی شيطان را به خاک نمیزند: «فصلها و ارغم انف شيطان»[30]، حضرت فرمود نماز را به پا داريد تا بينی شيطان را به خاک بساييد اين هم يک انتظار ديگر.
نکته ديگر، دو مطلب ديگر را من در اين وقت باقی مانده عرض کنم همدلی و اتحاد از انتظارات امام زمان است عزيزان صدا و سيمای ما داشتند يک مصاحبهای میگرفتند میگفتند به مناسبت هفته وحدت من آيه 103 آلعمران را يک اشارهای کردم: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا»[31] مردم امام زمان انتظار همدلی دارد انتظار اتحاد از مسلمانها دارد من به اين عزيز خبرنگار در مصاحبه عرض کردم ما میگوييم امام زمان، نه امام شيعه نه امام مسلمين، امام زمان امام بشريت است او ولیعصر است بر زمانه ولايت دارد و لذا زمانی که حضرت ظهور میکند دنيای بشريت را مديريت میکند نه فقط شيعيان همه زير بيرق حضرت قرار میگيرند و از فيض حکومت عدالت گستر او بهره میجويند اين جمله نورانی حضرت هم که در جلد 53 بحار صفحه 177 علامه مجلسی نقل نموده: «وَ لَوْ أَنَّ أَشْيَاعَنَا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ»[32]اگر آنهای که شيعيان ما هستند و ارادتمندان ما هستند مخاطب ماها هستيم مخاطب ما هستيم که هی میگوييم: يابن الحسن کجايي، آقا میفرمايد اگر شماها که خدا توفيق طاعتتان را زياد کند، شماها: «عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ»[33]قلبهايتان يکی میشد، اختلافها را میگذاشتيد کنار با اين ساختمان دانشکده مهدويت که فردا صبح هم من دعوت میکنم از جمع محترم خانه امام زمان تشريف بياوريد مهدیياوران عزيز فردا صبح جمعه در اين مهديه بزرگ امام عصر و اين دانشگاه مهدويت دعای ندبه هست از ساعت هفت تا ساعت ده صبح برنامه است يک وقتی در اثناء ساختن همين ساختمان يک آقای آمد گفت حاج آقا سياست اداره کننده اين مجموعه چپی هستند يا راستی هستند؟ من يک نگاهی بهش کردم، گفتم خجالت بکش از اين حرفت امام زمان چپی است يا راستی است؟ ما گاهی اوقات چقدر کج فکر میکنيم، کج میانديشيم گفتم صاحب الزمان چپی است يا راستی؟ اصلاً امام زمان امام بشريت است من دو جمعه قبل در همين دانشگاه مهدويت يک خانواده ايتاليايي آمدند نشستند در جمع مردم گفتند آقا يک خانواده ايتاليای آمدند نشستند گفتم متعلق به اينهاست چون امام زمان امام همه است ما نبايد دست رد به سينه ديگران بزنيم ما خودمان هم که مدعی هستيم پيرو حضرت هستيم بايد يکدل باشيم همفکر باشيم وحدت را رعايت کنيم اين توصيه صاحب الزمان به همه ماست امام میفرمايد اگر دلهايتان بههم نزديک بود: «فِي الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ»[34] اگر دلها همه دلهای با وفاء و نسبت به تعهدات پايبند میدانيد چه میشد آقا میفرمايد اگر قلوب بههم نزديک بود: «لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقَائِنَا»[35]اين ميمنت ملاقات ما به تأخير نمیافتد يعنی غيبت به تأخير نمیافتاد اين يک مفهوم دارد يعنی حاج آقا غيبت را میخواهی زمانش را کم کنی دست من و شماست ما آماده باشيم ما منتظر باشيم به ظهور کمک کرديم ما دلهايمان به يکديگر نزديک بشود به تعهدات اعتقادیمان پايبند باشيم به ظهور امام زمان و لقاء حضرتش خدمت کرديم، اين هم يک نکته ديگر همدلی و اتحاد هفته وحدت هم پيشرو است قطعاً عامه مسلمانان اهل سنت هم با ما اين مشترکات را دارند که صاحب الزمان خواهد آمد و از نسل پيغمبر شخصيتی که همنام رسولالله است میآيد حالا يک اختلافاتی در بعضی از موارد هست، ولی در اصل اينکه امام زمان خواهد آمد مشترکات شيعه و سنی است و همه بر اين باورند نه مشترکات شيعه و سنی نوع اديان آسمانی، مسيحيت يهوديت، حتی زرتشتیها سيکها در هندوستان من يک زمانی تحقيق میکردم قريب به چهل و چهار عقيده و مذهب بر اين باورند که آخرالزمان شخصيتی میآيد که دنيای بشريت را از ظلم و جور رهاي خواهد بخشيد حالا با اين تفاوت که میگويند اين آقا از ماست مسيحيت میگويد عيسی میآيد سه شب قبل آقای دکتر آلمانی بود آمد دفتر مسجد مسلمان شد استاد دانشگاه بود يک خواهشی داشت گفت آقا فيلم ما را نگيريد يا پخش نکنيد من آلمان برايم درد سر میشود اين آقا آمده بود حالا ببينيد آقايون از آلمان میآيد اينجا مسلمان میشود ما گاهی اوقات اولاد يک جوری تربيت میکنيم که ارزشهای دينی را گاهی اوقات به سخره میکشد رفتارهای مشاهده میشود که زیبنده نيست بعد اين آقا عنوان کرد، گفت ما معتقد هستيم که مسيح میآيد ولی من به اين باور رسيدم که مسيح در معيت صاحب الزمان میآيد بلی مسيح هم خواهد آمد عيسی هم میآيد اما در همراهی صاحب الزمان ظهور خواهند کرد و بشريت را از ظلم و جور رهايي خواهد بخشيد.
من يک نکته پايانی هم در جمع شما عزيزان و ارادتمندان به امام زمان انتظار پنجم حضرت از ارادتمندان خود که اينها را ما در رفتارهايمان بيعت کنيم با حضرت، دعا برای ظهور حضرت اين هم از کلام نورانی حضرت است در کتاب کمال الدين جلد دوم، سخن صاحب الزمان است که: «وَ أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ الْفَرَجِ»[36] زياد دعا کنيد برای تعجيل فرجم، برای ظهور امام زمان حضرت میفرمايد زياد دعا کنيد: «فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُمْ»[37] اينی که شما برای ظهور امام زمان دعا کنيد حضرت میفرمايد برای خود شما فرج است من اين را يک توضيحی بدهم و وقت به پايان رسيد اين: «فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُمْ»[38]به چه معنايي است اينکه آقا میفرمايد دعای شما برای ظهور ما و فرجما گشايش و فرج برای خود شماست به خودتان داريد خدمت میکنيد دوتا نکته اينجاست من اين دو نکته را عرض کنم.
نکته اول اگر دعای بنده ناقابل برای ظهور امام زمان به نتيجه رسيد و فرج اتفاق افتاد، مردم چه سعادتی از اين بالاتر که در دورانی زندگی کنيد که در رأس جوامع بشری امام زمان حاکم است امنيت در حداعلای کلمه آسايش و رفاه در حد اعلای کلمه رشد و شکوفايي علم در حداعلای کلمه ما در روايت داريم تمام علم بيست و هفت حرف است تا قبل از ظهور هرچه بشريت بهش پي برده در دوتا حرف است، امروز تمام دانشگاهها تمام مراکز آموزش عالی سراسر دنيا در دوتا حرف دارند پيش میروند با ظهور امام زمان بشريت يک جهشی بيش از سيزده برابر در علم میکند زمين منابع و ذخايرش را آشکار میکند ديگر شما در عصر ظهور فقر نمیبينيد الآن يک کار خيری میخواهند بکنند بنای خيری میخواهند بسازند به کسی کمک کنند، جلسه بايد بگيرند خيرين را صدا بزنند دعوت کنند تا يک گوشهای کار حل بشود در دوران ظهور داريم مردم میگردند دنبال خير اين آقا میرسد به آن آقا میگويد کسی سراغ نداری نياز داشته باشد کار خيری معطل نيست که ما بتوانيم کمک کنيم مردم به دنبال کار خير اند الآن بايد به دنبال خير بگرديد، اين سعادت نيست در آن جامعه زندگی کنی، که خودت خير، رفاه در حداعلا، امنيت در حداعلا اميرالمؤمنين میفرمايد امنيتی شکل میگيرد که اگر خانم جوانی گرانبهاترين زيور آلاتش را در ظرفی بگذارد رو سر بگيرد از مشرق عالم به سمت مغرب حرکت کند نه کسی به جان اين زن نه کسی به مال اين زن طمع نمیکند اين امنيت را امروز هيچ کجايي دنيا شما نداريد، اين سعادت نيست در آن جامعه زندگی کردن امنيت حرف اول را میزند رفاه حرف اول را میزند ديگر اين اوضاعی که شما میبينيد نفاق و شقاق و دوریها و بدخلقیها رخت بر میبندد پس اگر دعا کردي برای فرج امام زمان فرج اتفاق افتاد برای خودت فرج است اين يک پيام.
پيام دوم مطلب تمام، اگر دعا برای ظهور حضرت کرديد و حالا مصلحت نبود دعای بنده ناقابل: «اللهم عجل لوليک الفرج» را گفتم، ولی ظهور حضرت را درک نکردم: «فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُمْ»[39] آقا میفرمايد باز برای شما فرج است میدانيد چرا؟ دعاگوي امام زمان اگر شديد امام زمان دعاگويي شماست:
گفت پيغمبر که هرکس زد دری، عاقبت زان در برون آيد سری
گر تو بنشينی سر کويي کسی، عاقبت بينی تو هم روی کسی
شما اگر به امام زمان برای فرجش دعا کرديد امام هم برای رفع مشکلات شما دعا میکند ولی تفاوت دعای من ناقابل با دعای آن صالح و قابل هستی خيلی فرق میکند دعای امام زمان دعای مستجاب است دعای حضرت میشود بدرقه زندگیات مؤمن، و مشکلاتت به برکت همين: «اللهم عجل لوليک الفرج» برطرف خواهد شد. دلبستهام اين چند بيت شعر را از زبان همه عزيزان حاضر در اين مکان مقدس به محضر آقا بگوييم بگوييم آقا تقاضای ما اين است:
دلبستهام مرا ز سر خويش وا مکن، از خود مرا جدا کن و از خود جدا مکن
آقاجان هرگز مگويمت که بيا دست من بگير، عمری گرفتهای ز عنايت رها مکن
اين آمدن اين امشبتان دستگيری آقاست نگوييد من، نگوييد خودم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِيقَ الطَّاعَةِ»[40]طاعتها و موفقيتها از اوست:
من با تو پيش از آمدنم آشنا شدم، اي آشنا مفارقت آشنا مکن
و عرضم تمام تنها مولاجان آقاجان تنها به نزد تو بود طومار جرم من، هفته دو مرتبه نامه اعمال را میبرند خدمت آقا، کارهای بد و نيک ما را به حضرت عرضه میکنند، خود آقا فرمودند ما همه کارهايتان را میدانيم: «فَإِنَّا يُحِيطُ عِلْمُنَا بِأَنْبَائِكُمْ وَ لَا يَعْزُبُ عَنَّا شَيْءٌ مِنْ أَخْبَارِكُمْ»[41] ريز و درشت کارهايتان را به ما عرضه میکنند:
تنها به نزد تو بود طومار جرم من، اين مشت بسته را به روی خلق وا مکن
استفاده خواهيم کرد برادر عزيزمان و مداح اهلالبيت جناب آقای حاج کاظم آقای محمدی هم دعای کميل و جمع هم جمع مهدیياوران و ارادتمندان به امام زمان.
اللهم عجل لوليک الفرج و سهل له المخرج و اوسع له المنهج.
[1] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.
[2] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.
[3] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.
[4] طلاق3.
[5] عنکبوت69.
[6] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.
[7] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.
[8] آثار الحجة ج1 ص134
[9] آثار الحجة ج1 ص134
[10] آثار الحجة ج1 ص134
[11] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.
[12] الكافي (ط - دارالحديث) ج3 ص90.
[13] حکم النبی الاعظم ج5 ص145
[14] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.
[15] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.
[16] التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ص137.
[17] التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ص137.
[18] التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ص137.
[19] التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ص137.
[20] حج41.
[21] التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ص137.
[22] التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ص137.
[23] بحارالانوار ج53 ص182
[24] تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ج6 ص254.
[25] هود114.
[26] هود114.
[27] هود114.
[28] هود114.
[29] هود114.
[30] بحارالانوار ج53 ص182
[31] آلعمران103.
[32] بحار الأنوار (ط - بيروت) ج53 ص177.
[33] بحار الأنوار (ط - بيروت) ج53 ص177.
[34] بحار الأنوار (ط - بيروت) ج53 ص177.
[35] بحار الأنوار (ط - بيروت) ج53 ص177.
[36] كمال الدين و تمام النعمة ج2 ص485.
[37] كمال الدين و تمام النعمة ج2 ص485.
[38] كمال الدين و تمام النعمة ج2 ص485.
[39] كمال الدين و تمام النعمة ج2 ص485.
[40] البلد الأمين و الدرع الحصين النص ص349.
[41] بحار الأنوار (ط - بيروت) ج53 ص175.