photo 2020 12 27 22 54 20

حضرت استاد حاج شیخ علیرضا حدائق در دیدار با معاون اداره کل اعزام مبلغ سازمان تبلیغات کشور که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، این مدرسه علمیه را یکی از باسابقه‌ترین و مهم‌ترین مدارس علمیه سطح استان فارس دانستند و اظهار داشتند: بسیاری از چهره‌های بزرگ عالم تشیع در مدرسه علمیه منصوریه تحصیل یا تدریس داشته‌اند. بزرگانی همچون مرحوم سید نعمت‌الله جزایری، صاحب حدائق، مرحوم ملا محسن فیض، سید ماجد بحرانی، مرحوم آیت‌الله سید عبدالله شیرازی، آیت‌الله شیخ ابوالحسن حدائق، آیت‌الله شیخ یوسف حدائق، آیت‌الله سید حسن اصطهباناتی و آیت‌الله ادیب لاری، آیت‌الله محمدرضا حدائق، آیت‌الله حائری، آیت‌الله ملک حسینی و آیت‌الله شب‌زنده‌دار.

ایشان با مقایسه این مدرسه با مدارس بزرگی همچون مدرسه علمیه تاریخی دارالشفا و مدرسه هاشمیه در شیراز که به دلایلی در زمان کنونی دیگر وجود خارجی ندارند افزودند: مدرسه منصوریه به دلیل پشتوانه علمی قوی که داشته است و همچنین توسط سید شهید صدرالدین محمد دشتکی به‌عنوان مؤسس و امیر غیاث‌الدین منصور به‌عنوان اولین متولی که از این مرکز به‌واسطه وقف، پشتیبانی کردند تاکنون توانسته با قدرت و قوت ادامه حیات دهد.

ایشان با تأکید بر اینکه مدرسه منصوریه سند تشیع مردم شیراز است، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات، افرادی اظهار می‌دارند که شیراز محل اهل تسنن بوده و محل شهادت حضرت شاه‌چراغ (ع) در آن بوده است اما این مدرسه سند تشیع مردم شیراز بوده است که بیش از شش قرن سابقه تاریخی دارد.

استاد حدائق در ادامه به مسأله زی طلبگی به‌عنوان مهم‌ترین مؤلفه اشاره کردند و افزودند: مرحوم آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق می‌فرمودند طلاب باید چهار بعد ایمان، اخلاق، نظم و درس را در کنار یکدیگر و باهم داشته باشند، و لذا از زمان ایشان تا به امروز، ملاک پذیرش و تحصیل طلاب در این حوزه این 4 رکن بوده است.

وی بیان کرد: بحمد الله رویکرد این حوزه علمیه در زمینه تبلیغ مثبت بوده و گواه بر این مطلب تأسیس قرارگاه فرهنگی تبلیغی جهادی عمار حوزه علمیه منصوریه است که متشکل از طلاب و مبلغین حوزه بود، در ادامه نیز مبلغین دیگر مدارس به این قرارگاه پیوستند و در زمینه تبلیغ نیز کارگاه‌های تبلیغی در حوزه به‌منظور توانمندسازی طلاب در زمینه تبلیغ برگزار می‌شود.

ایشان در پایان به برگزاری جلسات رسمی درس اخلاق در روزهای چهارشنبه قبل از زمان شیوع کرونا به‌عنوان یکی از فعالیت‌های این حوزه در جهت توانمندسازی مبلغین اشاره کردند و افزودند: در این جلسات، پانزده دقیقه در اختیار مبلغین برای تقویت فن بیان اختصاص داده می‌شد. عقیده ما این است که هر طلبه‌ای به‌اندازه آن چیزی که فراگرفته برای مردم بازگو کند. این مطلب یکی از ضروریات موضوع تبلیغ است که این حوزه بحمد الله گام‌های مهمی در جهت آن برداشته است.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه