photo2022-10-0810-57-01
photo2022-10-0810-56-55
photo2022-10-0810-56-52
photo2022-10-0810-56-48
photo2022-10-0810-56-44

استاد حدائق در پنج شنبه 14 مهرماه 1401 در اجتماع بزرگ مردمی عید بیعت در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) سخنرانی نمودند.

 

دانلود

جهت مشاهده ویدئو اینجا کلیک کنید

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم­الله الرحمن الرحيم

قال سيدنا و مولانا بقيه الله الاعظم حجت ابن الحسن العسکری: «فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ سَلِّمُوا لَنَا وَ رُدُّوا الْأَمْرَ إِلَيْنَا»[1]

صدق مولانا و امامنا و قائدنا و سيدنا حجة ابن الحسن العسکری عجل­الله تعالی فرجه الشريف

خب ابتداءً عيد آغاز امامت حضرت ولی­عصر را خدمت شما عزيزان ارادتمند به مقام اهل­البيت مهدی­ياروان و ياوران امام عصر برادران عزيز خواهران و مادران محترمه و حاضرين در اين مجلس مسئولين محترم و اعزة علما و روحانيت عزيز که در مجلس شرف حضور يافته­ايد تبريک و تهنيت عرض می­کنم عيد بيعت با امام زمان است من چندتا پيام از امام زمان می­خواهم امشب به شماها تقديم کنم آمده­ايم که انشاءالله تجديد بيعتی در اين مجلس در اين مکان مقدس و در اين شب عزيز، با مولايمان صاحب الزمان داشته باشيم من چند حديث از توقيعات شريف حضرت و انتظارات امام زمان از امت و اين­که ما اگر بخواهيم حقاً با حضرت بيعتی داشته باشيم در اين نکاتی که امام زمان تأکيد دارد ما بايد بدرخشيم.

نکته اول مرحوم علامه مجلسی در جلد 53 بحار سخنی را از امام زمان نقل می­فرمايد که حضرت توصيه به رعايت تقوی را يکی از انتظارات جدی خودشان از پيروان خودشان می­داند حضرت می­فرمايد: «فَاتَّقُوا اللَّهَ»[2]تقوای الهی پيشه کنيد: «وَ سَلِّمُوا لَنَا»[3]کارها را به ما واگذار کنيد اين ما مأمور به وظيفه هستيم که امام فرمود در نکات معصومين و در آيات قرآن موج می­زند شما وظيفه­تان را خوب انجام بدهيد نتيجه با اولياست نتيجه با خداست، تو متقی باش حمايت از اوست، الآن بعد از نماز عشاء عزيزی آمد يک مسأله­ای از من پرسيد همه بشنويد گفت حاج­آقا ما جنس­های خريد قبل در انبار داريم اين حرف پنج دقيقه، ده دقيقه قبل است، گفتند جنس­های خريد قبلی داريم در انبار مال چند سال قبل، جنس­های خريد جديد هم داريم اين خريدهای قبل که پول قبل خريديم با تناسب وضع امروز بفروشيم يا اين­که به اعتبار قبل سود بکشيم روی آن جنس جديد به اعتبار جديد بعد خود اين عزيز هم اين توضيح را دادند، که ما اگر بخواهيم جنس­های خريد قبل را با محاسبه قبل بدهيم دست مشتری ورشکست می­شويم با اين تورم و گرانی­ که هست قدرت خريد ما می­آيد پايين، اين دوتا دوتا چهارتايي است که همه­مان می­کنيم، من به اين عزيزمان گفتم تقوای الهی را پيشه کنيد چيزی که امام زمان از همه ما انتظار دارد، برادر عزيز رعايت حال ديگران را بکنيد اميرالمؤمنين فرمود با مردم رفتاری داشته باشيد که اگر همان رفتار را با خودتان داشتند شما سخت برايتان نمی­گذرد، اين را می­گويند تقوی ما در روابط­مان با ديگران رفتار داشته باشيم که دوست داريم همان رفتار با ما اعمال شود گفتم آقای محترم شما جنس قبلت را به قيمت قبل به دست مردم بده، با سود متعارف خدا در قرآن می­فرمايد: «وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ»[4] ما گاهی اوقات وعده­ای الهی در ذهن ما می­رود در فراموشی:

تو بندگی چون گدايان به شرط مزد مکن، که خواجه خود روش بنده پروری داند

من در محضر شما عزيزان اعلان می­کنم تا اين لحظه که در خدمت شما هستم در عمر خودم يک نفر را نديدم که ادا کند بگويد برای خدا خالصانه کاری کردم و خدا حمايت نکرد، اصلاً پيدا نمی­کنی کسی بگويد برای خدا هزينه کردم خدا جبران نکرد برای خدا قدمی برداشتم: «لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا»[5] اتفاق نيفتاد محال است کسی که برای خدا کار کند و خدا بی­پاسخ بگذارد ما امروز تقوی بايد بيايد در اقتصاد ما حالا وقتی مجلس محدود است اما در همين بازار شهر ما هم الحمدلله انسان­های با تقوای هستند که همين اصول را رعايت می­کنند در عرصه اقتصادی، در روابط اجتماعی، در امورات اداری امام عصر می­فرمايد: «فَاتَّقُوا اللَّهَ»[6] خدا را در نظر بگيريد: «وَ سَلِّمُوا لَنَا»[7] شما تقوی پيشه کنيد کارها را به ما واگذار کنيد ما حمايت­تان می­کنيم مرحوم علامه امينی نقل فرموده بود من در کتابخانه آيت­الله العظمی سيدابوالحسن اصفهانی اين توقيع شريف امام زمان را ديدم به خط مبارک حضرت: «يا سيد ابالحسن ارخص نفسک»[8]، سيدابوالحسن اين خطاب امام زمان به يکی از مراجع بزرگ گذشته شيعه است، آقای سيدابوالحسن اصفهانی خودت را رها کن آزاد کن از تکلفات بيا بيرون در دسترس باش: «ارخص نفسک و اجلس فی دهلیزک»[9]، محل کارت را در آن دالان اتاق دم در قرار بده مردم راحت تو را پيدا کنند: «و اقض حوائج المسلمين»[10]، مشکلات مردم را برطرف کن ما حمايتت می­کنيم و ما کمکت می­کنيم: «سَلِّمُوا لَنَا»[11] شما خوب کار بکن هرجا خواستی بمانی حضرت ياری می­کند حضرت حمايت می­کند لذا حضرت می­فرمايد ما انتظارمان از پيروان­مان اول رعايت تقواست آقا امام صادق می­فرمايد نشانه تقوی: «أَنْ يُطَاعَ اللَّهُ، فَلَا يُعْصى‏»[12] تقوی يعنی تراز بشود خدا، از خدا اطاعت کنيد نافرمانی الهی را هم بگذاريد کنار هرکسی که اين گونه بود متقی است زيارت عاشورا خواندن نشانه تقوی نيست کربلا رفتن نشانه تقوی نيست.

من در جلسه­ای ديشب هم اشاره کردم حالا اين­جا هم اشاره کردم عزيزی آمد دو روز قبل پيش ما با خانواده­اش، اين را همه­تان بشنويد گفت آقای حدائق همين اربعين گذشته، با خانمم می­رفتيم زيارت اربعين تو مسير زيارت گفت از دنيا رفتم تمام کردم گفت وقتی که داشتند می­بردند روح من را سيدالشهداء را ديدم مردم حواس­هايتان جمع، تقوی يعنی اين، گفت سيدالشهداء را ديدم آقا فرمودند برش گردانيد به دنيا اين بدهکار دارد می­آيد اين خمس­های واجبش را نپرداخته، اين ديون بديهی به مردم دارد به احترام اين­که زائر من بوده برش گردانيد به دنيا کارهای زمين مانده­اش را انجام بدهد، گفت حاج آقا يکدفعه به خودم آمدم ديدم دارند من را احياء می­کند کربلا پياده می­روی خمست را دادی حق الناس گردنت نيست، پيغمبر به اميرالمؤمنين فرمود علی وقتی ديدی مردم به مستحبات مشغول­اند تو واجباتت را انجام بده: «اذا رأيت الناس يشتغلون بالفضائل و اشتغل انت باتمام الفرائض»[13]، بعد اين آقا گفت حاج آقا من به برکت امام حسين برگشتم آمده بود می­گفت به دادم برسيد آمدم مسائل شرعی را حل کنم، تقوی يعنی واجبات­تان زمين نماند، تقوی يعنی نماز قضاء، روزه قضاء خمس نداده، زکات نپرداخته، حج تعطيل شده در زندگی شما نباشد اين انتظار امام زمان از ماست به قول علامه فيض کاشانی:

گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است، گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عيان است

آقا می­فرمايد: «فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ سَلِّمُوا لَنَا»[14]تقوی پيشه کنيد واجبات­تان را انجام بدهيد محرمات را کنار بگذاريد کارها را ديگر به ما واگذار کنيد ما حمايت­تان می­کنيم: «وَ رُدُّوا الْأَمْرَ إِلَيْنَا»[15]امورتان را به ما واگذار بکنيد ما حامی شما هستيم اين نکته اول در اين مجلس عقد بيعت با امام زمان از همين امشب تلاش کنيم در تقويت تقوی، الحمدلله همه با تقوی اما مراقب باشيم شيطان راهزنی نکند، شيطان از ما ملکه تقوی را نگيرد اين نکته اول.

نکته دوم از انتظارات وجود مقدس ولی­عصر در جمله ديگر از توقيعات شريف حضرت امام می­فرمايد ما انتظار داريم از شيعيان­مان عمل به قرآن کنند، امروز عصر هم در خدمت عزيزان در همين صحن امام خمينی در حرم، اختتاميه پانزدهمين دوره قرآنی مدهامتان در کشور که شيراز ميزبان بود و مهمانان عزيزی را از سراسر کشور در اين چند روز گذشته در خود جا داده بود و امروز عصر مجلس اختتاميه بود، من نکاتی را نسبت به اهميت توجه به قرآن و انتظاراتی که از قاريان قرآن است عرض کردم، امام عصر می­فرمايد: «انی ادعوکم الی الله»[16] من صاحب الزمان شماها را دارم به خدا دعوت می­کنم: «و الی رسوله»[17]به سوی پيغمبر شما را ما دعوت می­کنيم: «و العمل بکتابه»[18] امام زمان می­فرمايد ما از شما می­خواهيم به قرآن پايبند باشيد قرآن نشود کتاب دکور ما در بعضی از منازل قرآن شده کتاب مقدس، بعضیها می­گويند نفيس است، نفيس بودن را در جلد و کاغذ و خط می­شناسيم، قرآن کتاب زندگی است قرآن کتاب عملياتی است قرآن در جزء جزء زندگی ما بايد رنگ پيدا کند به قول يکی از عزيزان می­گفت حد استفاده قرآن در بعضی از زندگی­ها پای سفره عقد و گوشه­ای خانه در جلدهای چرمی و مخمل نگهداشته شدند، برای اين­که خانه ما مورد گزند سارق و بلايای آسمانی و زمينی قرار نگرفتند حالا در ماشين هم می­گذاريم که ماشين ما اتفاقی نيفتد، قرآنی با خود حمل می­کنيم که يک وقتی چشم نخوريم قرآن کتاب زندگی است امام زمان می­فرمايد عمل کنيد به قرآن، ما ششصد آيه قرآنی داريم به چند آيه­اش مسلمان­ها ملتزم به عمل اند امروز شما آسيب­های که می­بينيد در هر قسمتی مال دور شدن از قرآن است من ديشب در يک جلسه­ای عرض کردم نوع تخلفات فتنه­گری­ها جنايت­ها آشوب­ها از کسانی سر بلند می­کند که اين­ها اعتقادات دينی ندارند آنی که با خدا مأنوس است بيت­المال را ضايع نمی­کند آنی که از خدا می­ترسد به ناموس مسلمانان تعرض نمی­کند، جان ديگران را محترم می­داند اين­ها نتيجه­ بي­دينی است جنايت و ظلم و آشوب و نا امنی اين­ها ناشی از فاصله گرفتن از قرآن است امام زمان می­فرمايد انتظار ما از پيروان ما اين است که به قرآن پايبند باشند: «و العمل بكتابه و إماتة الباطل، و إحياء سنّته»[19]‏ ما انتظار داريم شيعيان ما کسانی که با ما بيعت کردند باطل را بميرانند اگر يک جايي از باطل حمايت کرديم از امام زمان فاصله گرفتيم، اگر يک­جايي هرکجا: «الَّذينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ»[20] نه در شيراز سومين حرم اهل­البيت نه در ايران اسلامی در هر کجايي عالم که هستيد انتظار امام زمان اين است که شما تلاش­تان با کلام، با قلم، با ثروت، با اعتبارتان باطل را بميراند: «إماتة الباطل»[21]اين انتظار ولی­عصر است: «و إحياء سنّته»[22] حضرت می­فرمايد ما انتظارمان اين است که سنت پيغمبر را احياء کنيد، سنت رسول­الله چه بود سنت بايد احياء شود که يکی از سنت­های جدی پيغمبر توجه به نماز است اين مطلب سومی که عرض می­کنم.

از انتظارات صاحب الزمان از پيروانش و ارادتمندانش توجه جدی به امر نماز است، ما متأسفانه حالا عزيزما حضرت حجة الاسلام و المسلمين حاجی آقا ملک­مکان بيشتر از من اشرافی به اين مسائل دارند چون مسئوليت ايشان در همين زمينه شما وقت نماز که می­شود بعضی از مساجد را ببينيد مراکز را هم ببينيد مراکز اقتصادی و شهر را هم ببينيد امام زمان از ما چه انتظاری دارد؟ اقامه نماز نماز اول وقت حضرت می­فرمايد: «ما اُرغِم أنفَ الشيطان بشئ مثل الصلاة»[23]، اين کلام صاحب الزمان است هيچ چيزی بينی شيطان را به خاک نمی­مالد مثل نماز، اين نمازی که شما الآن خوانديد اين نماز يکی از آثارش اين است که بينی شيطان را به خاک زدی، يکی از برکات اين نماز اين است که پيغمبر فرمود گناهان گذشته­ات را خدا می­بخشد، رسول­الله فرمود: «مثل الصّلوات الخمس»[24]مثل اين نمازهای پنج­گانه شما مثل کسی است که روز پنج­بار خودش را در يک نهر آبی شست و شو می­دهد کسی که روز پنج­بار بدن خودش را می­شويد کثيفی و آلودگی ديگر در اين بدن نمی­ماند و لذا در يک سؤالی که پيغمبر از مسلمان­ها پرسيد که اميدوار کننده­ترين آيه قرآن کدام آيه است، هر کسی يک آيه­ای گفت پيغمبر فرمود: «وَ أَقِمِ الصَّلاةَ طَرَفَيِ النَّهارِ»[25] از اين آيه در قرآن اميدوار کننده­تر نداريم: «وَ أَقِمِ الصَّلاةَ طَرَفَيِ النَّهارِ وَ زُلَفاً مِنَ اللَّيْلِ إِنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئاتِ ذلِكَ ذِكْرى‏ لِلذَّاكِرين‏»[26]خدا می­فرمايد نماز را برپا داريد دو طرف روز صبح، ظهر عصر: «وَ زُلَفاً مِنَ اللَّيْلِ»[27]مغرب و عشاء: «إِنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئاتِ»[28] پيغمبر فرمود خدا می­فرمايد اين نماز شما گناهان­تان را می­شويد و از بين می­برد: «ذلِكَ ذِكْرى‏ لِلذَّاكِرين‏»[29]عزيزان مهدوی ارادتمندان به امام زمان حضرت می­فرمايد نسبت به توجه به نماز هيچ چيزی مثل نماز بينی شيطان را به خاک نمی­زند: «فصلها و ارغم انف شيطان»[30]، حضرت فرمود نماز را به پا داريد تا بينی شيطان را به خاک بساييد اين هم يک انتظار ديگر.

نکته ديگر، دو مطلب ديگر را من در اين وقت باقی مانده عرض کنم همدلی و اتحاد از انتظارات امام زمان است عزيزان صدا و سيمای ما داشتند يک مصاحبه­ای می­گرفتند می­گفتند به مناسبت هفته وحدت من آيه 103 آل­عمران را يک اشاره­ای کردم: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا‏»[31] مردم امام زمان انتظار همدلی دارد انتظار اتحاد از مسلمان­ها دارد من به اين عزيز خبرنگار در مصاحبه عرض کردم ما می­گوييم امام زمان، نه امام شيعه نه امام مسلمين، امام زمان امام بشريت است او ولی­عصر است بر زمانه ولايت دارد و لذا زمانی که حضرت ظهور می­کند دنيای بشريت را مديريت می­کند نه فقط شيعيان همه زير بيرق حضرت قرار می­گيرند و از فيض حکومت عدالت­ گستر او بهره­ می­جويند اين جمله نورانی حضرت هم که در جلد 53 بحار صفحه 177 علامه مجلسی نقل نموده: «وَ لَوْ أَنَّ أَشْيَاعَنَا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ‏»[32]اگر آنهای که شيعيان ما هستند و ارادتمندان ما هستند مخاطب ماها هستيم مخاطب ما هستيم که هی می­گوييم: يابن الحسن کجايي، آقا می­فرمايد اگر شماها که خدا توفيق طاعت­تان را زياد کند، شماها: «عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ‏»[33]قلب­هايتان يکی می­شد، اختلاف­ها را می­گذاشتيد کنار با اين ساختمان دانشکده مهدويت که فردا صبح هم من دعوت می­کنم از جمع محترم خانه امام زمان تشريف بياوريد مهدی­ياوران عزيز فردا صبح جمعه در اين مهديه بزرگ امام عصر و اين دانشگاه مهدويت دعای ندبه هست از ساعت هفت تا ساعت ده صبح برنامه است يک وقتی در اثناء ساختن همين ساختمان يک آقای آمد گفت حاج آقا سياست اداره کننده اين مجموعه چپی هستند يا راستی هستند؟ من يک نگاهی بهش کردم، گفتم خجالت بکش از اين حرفت امام زمان چپی است يا راستی است؟ ما گاهی اوقات چقدر کج فکر می­کنيم، کج می­انديشيم گفتم صاحب الزمان چپی است يا راستی؟ اصلاً امام زمان امام بشريت است من دو جمعه قبل در همين دانشگاه مهدويت يک خانواده ايتاليايي آمدند نشستند در جمع مردم گفتند آقا يک خانواده ايتاليای آمدند نشستند گفتم متعلق به اين­هاست چون امام زمان امام همه است ما نبايد دست رد به سينه ديگران بزنيم ما خودمان هم که مدعی هستيم پيرو حضرت هستيم بايد يکدل باشيم همفکر باشيم وحدت را رعايت کنيم اين توصيه صاحب الزمان به همه ماست امام می­فرمايد اگر دل‌هايتان به­هم نزديک بود: «فِي الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ‏»[34] اگر دل‌ها همه دلهای با وفاء و نسبت به تعهدات پايبند می­دانيد چه می­شد آقا می­فرمايد اگر قلوب به­هم نزديک بود: «لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقَائِنَا‏»[35]اين ميمنت ملاقات ما به تأخير نمی­افتد يعنی غيبت به تأخير نمی­افتاد اين يک مفهوم دارد يعنی حاج آقا غيبت را می­خواهی زمانش را کم کنی دست من و شماست ما آماده باشيم ما منتظر باشيم به ظهور کمک کرديم ما دل‌هايمان به يکديگر نزديک بشود به تعهدات اعتقادی­مان پايبند باشيم به ظهور امام زمان و لقاء حضرتش خدمت کرديم، اين هم يک نکته ديگر همدلی و اتحاد هفته وحدت هم پيشرو است قطعاً عامه مسلمانان اهل سنت هم با ما اين مشترکات را دارند که صاحب الزمان خواهد آمد و از نسل پيغمبر شخصيتی که همنام رسول­الله است می­آيد حالا يک اختلافاتی در بعضی از موارد هست، ولی در اصل اين­که امام زمان خواهد آمد مشترکات شيعه و سنی است و همه بر اين باورند نه مشترکات شيعه و سنی نوع اديان آسمانی، مسيحيت يهوديت، حتی زرتشتی­ها سيک­ها در هندوستان من يک زمانی تحقيق می­کردم قريب به چهل و چهار عقيده و مذهب بر اين باورند که آخرالزمان شخصيتی می­آيد که دنيای بشريت را از ظلم و جور رهاي خواهد بخشيد حالا با اين تفاوت که می­گويند اين آقا از ماست مسيحيت می­گويد عيسی می­آيد سه شب قبل آقای دکتر آلمانی بود آمد دفتر مسجد مسلمان شد استاد دانشگاه بود يک خواهشی داشت گفت آقا فيلم ما را نگيريد يا پخش نکنيد من آلمان برايم درد سر می­شود اين آقا آمده بود حالا ببينيد آقايون از آلمان می­آيد اين­جا مسلمان می­شود ما گاهی اوقات اولاد يک جوری تربيت می­کنيم که ارزش­های دينی را گاهی اوقات به سخره می­کشد رفتارهای مشاهده می­شود که زیبنده نيست بعد اين آقا عنوان کرد، گفت ما معتقد هستيم که مسيح می­آيد ولی من به اين باور رسيدم که مسيح در معيت صاحب الزمان می­آيد بلی مسيح هم خواهد آمد عيسی هم می­آيد اما در همراهی صاحب الزمان ظهور خواهند کرد و بشريت را از ظلم و جور رهايي خواهد بخشيد.

من يک نکته پايانی هم در جمع شما عزيزان و ارادتمندان به امام زمان انتظار پنجم حضرت از ارادتمندان خود که اين­ها را ما در رفتارهايمان بيعت کنيم با حضرت، دعا برای ظهور حضرت اين هم از کلام نورانی حضرت است در کتاب کمال الدين جلد دوم، سخن صاحب الزمان است که: «وَ أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ الْفَرَجِ»[36] زياد دعا کنيد برای تعجيل فرجم، برای ظهور امام زمان حضرت می­فرمايد زياد دعا کنيد: «فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُمْ»[37] اينی که شما برای ظهور امام زمان دعا کنيد حضرت می­فرمايد برای خود شما فرج است من اين را يک توضيحی بدهم و وقت به پايان رسيد اين: «فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُمْ»[38]به چه معنايي است اين­که آقا می­فرمايد دعای شما برای ظهور ما و فرج­ما گشايش و فرج برای خود شماست به خودتان داريد خدمت می­کنيد دوتا نکته اين­جاست من اين دو نکته را عرض کنم.

نکته اول اگر دعای بنده ناقابل برای ظهور امام زمان به نتيجه رسيد و فرج اتفاق افتاد، مردم چه سعادتی از اين بالاتر که در دورانی زندگی کنيد که در رأس جوامع بشری امام زمان حاکم است امنيت در حداعلای کلمه آسايش و رفاه در حد اعلای کلمه رشد و شکوفايي علم در حداعلای کلمه ما در روايت داريم تمام علم بيست و هفت حرف است تا قبل از ظهور هرچه بشريت بهش پي برده در دوتا حرف است، امروز تمام دانشگاه­ها تمام مراکز آموزش عالی سراسر دنيا در دوتا حرف دارند پيش می­روند با ظهور امام زمان بشريت يک جهشی بيش از سيزده برابر در علم می­کند زمين منابع و ذخايرش را آشکار می­کند ديگر شما در عصر ظهور فقر نمی­بينيد الآن يک کار خيری می­خواهند بکنند بنای خيری می­خواهند بسازند به کسی کمک کنند، جلسه بايد بگيرند خيرين را صدا بزنند دعوت کنند تا يک گوشه­ای کار حل بشود در دوران ظهور داريم مردم می­گردند دنبال خير اين آقا می­رسد به آن آقا می­گويد کسی سراغ نداری نياز داشته باشد کار خيری معطل نيست که ما بتوانيم کمک کنيم مردم به دنبال کار خير اند الآن بايد به دنبال خير بگرديد، اين سعادت نيست در آن جامعه زندگی کنی، که خودت خير، رفاه در حداعلا، امنيت در حداعلا اميرالمؤمنين می­فرمايد امنيتی شکل می­گيرد که اگر خانم جوانی گران­بهاترين زيور آلاتش را در ظرفی بگذارد رو سر بگيرد از مشرق عالم به سمت مغرب حرکت کند نه کسی به جان اين زن نه کسی به مال اين زن طمع نمی­کند اين امنيت را امروز هيچ کجايي دنيا شما نداريد، اين سعادت نيست در آن جامعه زندگی کردن امنيت حرف اول را می­زند رفاه حرف اول را می­زند ديگر اين اوضاعی که شما می­بينيد نفاق و شقاق و دوری­ها و بدخلقی­ها رخت بر می­بندد پس اگر دعا کردي برای فرج امام زمان فرج اتفاق افتاد برای خودت فرج است اين يک پيام.

پيام دوم مطلب تمام، اگر دعا برای ظهور حضرت کرديد و حالا مصلحت نبود دعای بنده ناقابل: «اللهم عجل لوليک الفرج» را گفتم، ولی ظهور حضرت را درک نکردم: «فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُمْ»[39] آقا می­فرمايد باز برای شما فرج است می­دانيد چرا؟ دعاگوي امام زمان اگر شديد امام زمان دعاگويي شماست:

گفت پيغمبر که هرکس زد دری، عاقبت زان در برون آيد سری

گر تو بنشينی سر کويي کسی، عاقبت بينی تو هم روی کسی

شما اگر به امام زمان برای فرجش دعا کرديد امام هم برای رفع مشکلات شما دعا می­کند ولی تفاوت دعای من ناقابل با دعای آن صالح و قابل هستی خيلی فرق می­کند دعای امام زمان دعای مستجاب است دعای حضرت می­شود بدرقه زندگی­ات مؤمن، و مشکلاتت به برکت همين: «اللهم عجل لوليک الفرج» برطرف خواهد شد. دلبسته­ام اين چند بيت شعر را از زبان همه عزيزان حاضر در اين مکان مقدس به محضر آقا بگوييم بگوييم آقا تقاضای ما اين است:

دلبسته­ام مرا ز سر خويش وا مکن، از خود مرا جدا کن و از خود جدا مکن

آقاجان هرگز مگويمت که بيا دست من بگير، عمری گرفته­ای ز عنايت رها مکن

اين آمدن اين امشب­تان دستگيری آقاست نگوييد من، نگوييد خودم: «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِيقَ الطَّاعَةِ»[40]طاعت­ها و موفقيت­ها از اوست:

من با تو پيش از آمدنم آشنا شدم، اي آشنا مفارقت آشنا مکن

و عرضم تمام تنها مولاجان آقاجان تنها به نزد تو بود طومار جرم من، هفته دو مرتبه نامه اعمال را می­برند خدمت آقا، کارهای بد و نيک ما را به حضرت عرضه می­کنند، خود آقا فرمودند ما همه کارهايتان را می­دانيم: «فَإِنَّا يُحِيطُ عِلْمُنَا بِأَنْبَائِكُمْ وَ لَا يَعْزُبُ عَنَّا شَيْ‏ءٌ مِنْ أَخْبَارِكُمْ»[41] ريز و درشت کارهايتان را به ما عرضه می­کنند:

تنها به نزد تو بود طومار جرم من، اين مشت بسته را به روی خلق وا مکن

استفاده خواهيم کرد برادر عزيزمان و مداح اهل­البيت جناب آقای حاج کاظم آقای محمدی هم دعای کميل و جمع هم جمع مهدی­ياوران و ارادتمندان به امام زمان.

اللهم عجل لوليک الفرج و سهل له المخرج و اوسع له المنهج.

 

[1] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.

[2] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.

[3] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.

[4] طلاق3.

[5] عنکبوت69.

[6] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.

[7] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.

[8] آثار الحجة ج1 ص134

[9] آثار الحجة ج1 ص134

[10] آثار الحجة ج1 ص134

[11] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.

[12] الكافي (ط - دارالحديث) ج‏3 ص90.

[13] حکم النبی الاعظم ج5 ص145

[14] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.

[15] الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة النص ص286.

[16] التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ص137.

[17] التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ص137.

[18] التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ص137.

[19] التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ص137.

[20] حج41.

[21] التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ص137.

[22] التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ص137.

[23] بحارالانوار ج53 ص182

[24] تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ج‏6 ص254.

[25] هود114.

[26] هود114.

[27] هود114.

[28] هود114.

[29] هود114.

[30] بحارالانوار ج53 ص182

[31] آل­عمران103.

[32] بحار الأنوار (ط - بيروت) ج‏53 ص177.

[33] بحار الأنوار (ط - بيروت) ج‏53 ص177.

[34] بحار الأنوار (ط - بيروت) ج‏53 ص177.

[35] بحار الأنوار (ط - بيروت) ج‏53 ص177.

[36] كمال الدين و تمام النعمة ج‏2 ص485.

[37] كمال الدين و تمام النعمة ج‏2 ص485.

[38] كمال الدين و تمام النعمة ج‏2 ص485.

[39] كمال الدين و تمام النعمة ج‏2 ص485.

[40] البلد الأمين و الدرع الحصين النص ص349.

[41] بحار الأنوار (ط - بيروت) ج‏53 ص175.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه