چاپ

1024158
1024160
1024157
1024154
1024153
1024147
1024151

استاد حاج شیخ علیرضا حدائق، در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی مدرسه علمیه منصوریه شیراز برگزار شد، با اشاره به مطالبه مردم از جامعه روحانیت، دلیل آن را این نکته دانست که مردم، روحانیت را بنیان‌گذار نظام می‌دانند.
ایشان دو مشکل اساسی اخلاقی و اقتصادی را فراروی جامعه دانست و افزود: ازاین‌جهت مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.
عضو جامعه روحانیت شیراز با ابراز تأسف از این‌که مسئولان پاسخگوی مردم نیستند، خاطرنشان کرد: مدیران کل، باید در جلسات عمومی حاضر شوند، اما متأسفانه در دسترس نیستند. این‌ها خادمی مردم را بلد نیستند بلکه می‌خواهند آقایی کنند.
مدیرعامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس افزود: بخشی از مشکلات مردم به این دلیل است که مدیران کل، در محافل عمومی حضور ندارند و جامعه روحانیت، ظرفیت ارزشمندی دارد که بر اساس آن باید مسئولان را صدا بزند و از آنان خدمت بخواهد.
وی مشکلات اخلاقی سطح شهر را غیر مطلوب ارزیابی کرد و گفت: رفته‌رفته، گناه و فساد رواج پیدا می‌کند و کسانی که نان نظام را می‌خورند کار نمی‌کنند. چرا مسئولی که پول بیت‌المال را دریافت می‌کنند کار نمی‌کند؟ این‌گونه است که تمام این مشکلات را پای روحانیت می‌نویسند.
مسئول مدرسه علمیه منصوریه با اشاره به وضعیت معیشتی طلاب بیان داشت: معیشت طلاب نیز حتی بیشتر از مردم عادی دچار مشکل شده است. دولت خط فقر را ۱۰ میلیون تومان اعلام کرده؛ این در حالی است که حتی حقوق استاد سطح عالی حوزه، به ۲ میلیون تومان نمی‌رسد.

بازدید: 737