چاپ

دختری هستم 40 ساله، از هجده سالگی خواستگارهای زیادی داشتم اما با وجود اینکه از نظر ظاهر و خانواده و تحصیلات در سطح خوبی هستند، خواستگارهایم فقط یکبار می‌آمدند و دیگر از ایشان خبری نمی‌شد! چهار خواهرم ازدواج کردند و موفق بودند الحمدلله. دچار سردردهای بی‌دلیل می‌شوم که هنوز دلیلی برایش پیدا نشده است. به چند دعانویس قرآنی مراجعه کردم بارها برایم دعا نوشتند و کارهایی هم کردند، مثلا در کوچه آب می‌ریزند و غیره، انواع و اقسام ختم‌ها و ذکرها را هم انجام دادم اما موثر نبود، اخیرا دعانویسی یهودی به من معرفی کردند که نمی‌دانم رفتن پیش او صحیح است یا نه! البته نیاز به دعای جدید ندارم فقط می‌خواهم اگر دعایی است باطل شود.

کد سوال: 1100137

 

جواب:

بسم الله الرحمن الرحیم

اولا ما دعا می‌کنیم که انشاءالله آنچه خیر و صلاح و مصلحت شماست به شایسته‌ترین وجه خداوند اسباب آن را برای شما رقم بزند و مهیا کند. نسبت به این سوالی که کردید: تاخیر افتادن سن ازدواج شما، یک قسمت این دست شما نیست و تقدیر اینگونه رقم زده است، یقینا خیر بدانید و این را حمل به خیر کنید که قرآن می‌فرماید «وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ»[1] ‌یک چیزهایی را شما می‌پسندید ولی شر است برای شما، یک چیزهایی را شما نمی‌پسندید و شر می‌دانید و این برای شما خیر محسوب می‌شود. آن حدی که دست شما نیست و تقدیر دارد اینکار را برای شما پیش می‌برد،

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من، وین حرف معما را نه تو خوانی و نه من

نسبت به مراجعه کردن به دعانویس‌ها و دعانویس یهودی،  اصلا من این را تجویز نمی‌کنم و تایید نمی‌کنم، بهترین دعاها، دعاهایی است که از معصومین ما رسیده است، شما در کتاب مفاتیح الجنان، کتاب اقبال الاعمال سیدبن طاووس، مفتاح الفلاح شیخ بهائی، دعاهای مأثوره معتبره‌ای که ائمه راهنمایی کردند در این شرایط و گرفتاری‌ها مراجعه کنید به خداوند با این دعاها. من توصیه می‌کنم به شما از امام صادق که هر صبح و هر شب صد مرتبه ذکر لاحول و لاقوة الا بالله را بهش مداومت داشته باشید دائم‌الوضو بگردید و نمازهایتان را اول وقت بخوانید، این شیطنت‌هایی هم که می‌کنند می‌گویید آب در کوچه ما ریختند و کارهایی کردند، قدرت خداوند بر همه‌ی قدرت‌ها مسیطر است و غلبه دارد و انشا‌ءالله همه‌ی این بلیاتی که بدخواهان شما انجام می‌دهند به برکت همین نکاتی که من به شما عرض کردم مرتفع خواهد شد.

 

[1] بقره آیه216

 

دانلود

دسته: پرسمان
بازدید: 2511