چاپ

کد:1100120

سوال:

خواستگاری دارم از لحاظ اعتقادی مطابق با معیارهای من است، ولی یکبار ازدواج ناموفق داشته و الان دو بچه کوچک دارد. به گفته خودش بخاطر خیانت همسر سابقش بوده که از او جدا شده، حتی یکبار هم او را بخشیده است ولی او مجددا کار اشتباهش را تکرار کرده است. می‌خواهم بدانم نظر شما چیست؟نمی‌خواهم حقی از خانم سابقش گردنم باشد که اثری در زندگی من بگذارد.؟

 

جواب:

البته همانطوری که سوال کردید ایشان طلاق گرفته است و حالا به هر دلیلی، بالاخره فرد از زندگی قبل آمده بیرون و الان فردی است با دو فرزند، آمده خواستگاری شما. آنچه که معیار و ملاک خوشبختی است ایمان و اخلاق است، اگر این فرد با ایمان و با اخلاق باشد قطعا زندگی، زندگی موفقی خواهد بود، شما از این جهت که این آقا همسر سابقی داشته و حق او ضایع شود، ایشان دیگر الان حقی در این زندگی ندارد و دیگر این مرد در برابر آن زن هیچ وظیفه‌ای ندارد و شما اگر دارید وارد این زندگی می‌شود وارد یک زندگی بلامعارضی می‌شوید. بله این دغدغه زمانی درست بود که شما می‌گفتید ایشان یک همسری دارد و اختلاف هم دارند و خانمش دو تا بچه هم دارد و در این اختلافی که با همسر اولش دارد، من می‌خواهم بشوم همسر دوم او. اینجا نگرانی شما جا داشت که شاید من آمدنم لطمه بزند به حقوق او و باعث بی‌توجهی این مرد به زن اولش شود.

الان هیچ حقی از آن خانم اول ساقط نمی‌شود چون او دیگر عیالش نیست. اما نسبت به این بچه‌ها شما قطعا دارید یک زندگی را انتخاب می‌کنید که شوهر شما دو فرزند دارد، ولی خوب رسیدگی به این بچه‌ها هم خالی از اجر نیست و این را بدانید که در پرورش و تربیت بچه‌ها شما زحمت بکشید، بیشتر از تربیت فرزندان خود شما به شما می‌دهند چون نسبت به فرزندان خودتان یک انگیزه مادری در شما هست، نسبت به این‌ها چون مادر نیستید و کار مادری می‌کنید قطعا نزد خدا ماجورید و پاداش کلانی به شما می‌دهند.

دانلود

دسته: پرسمان
بازدید: 268