چاپ

 کد:1400531

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و احترام و ادب محضر همه عزیزان بیننده و شنونده. در سلسله مباحث پرسمان‌های مهدوی، سؤال دیگری که مطرح شده این است که: اعتقادِ به مهدویت چه تأثیری در زندگی انسان ایجاد می‌کند؟

 

آن‌هایی که اعتقاد دارند امام زمان می‌آید، چه اتفاق مبارکی در زندگی آن‌ها می‌افتد؟ و آن‌هایی که این اعتقاد را ندارند، چه چیزی را از دست می‌دهند؟

در قرآن، خداوند می‌فرماید: «وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ» (سوره انبیاء/ آیه 105) که خدا می‌فرماید: ما در کتاب زبور و هم در کتاب تورات، لوح محفوظ این بشارت را داده‌ایم که سرنوشت آینده‌ی زمین و بشریت، به دستِ بندگانِ صالحِ ما خواهد افتاد.

از این آیه، نویدِ حکومتِ جهانیِ عدالت‌گستر داده می‌شود. قطعاً کسانی که با این نگاه، به زندگی نگاه می‌کنند، انسان‌هایی هستند که با امیدند و با نشاطند. یکی از آثار ارزشمندِ اعتقادِ به مهدویت در زندگیِ انسان‌ها، همان روحیه‌ی نشاط و امیدِ به زندگی است که این‌ها معتقدند که سرنوشت آینده‌ی بشریت در برابر این ظلم‌ها و جورها و اجحاف‌هایی که ما شاهدیم امروز جامعه‌ی بشری را درگیر کرده و گرفتار نموده، آینده‌ای روشن در انتظارِ بشریت است. لذا آن‌هایی که معتقدند امام زمان خواهد آمد و امامِ زمانی بر اعمالِ ما ناظر است، این‌ها با عشق و  انگیزه کار می‌کنند.

من یک مثالی عرض کنم؛ یک وقت در یک مجموعه، افرادی دارند زحمت می‌کشند و کار می‌کنند با این باور که، ناظری هست و می‌بینند کارهای آن‌ها را و زحمات آن‌ها فراموش نمی‌شود. این‌ها با یک جدیّت بهتر و با یک تلاشِ بهتر و با یک دقتِ بهتری کار می‌کنند. اما اگر در مجموعه‌ای، افراد کار بکنند و دیدگاهشان این باشد که زحمات ما دیده نمی‌شود و کارهای ما، فراموش شده، این‌ها با یک سردی و بی‌حالی و کارگریزی کار می‌کنند.

ما وقتی که معتقدیم امام زمان، ناظرِ بر اعمالِ ماست و خدا، ناظرِ بر اعمالِ ماست، مردم بدانند یا ندانند، بفهمند یا نفهمند، آن نشاط و آن امید و آن تلاش، در زندگیِ انسان‌ها ایجاد خواهد شد.

و نکته‌ی دیگر، سلامتِ رفتار و گفتار در زندگی‌ها شکل می‌گیرد. وقتی که ما به «مهدویّت» معتقدیم، تلاشمان بر این است که در رفتار خودمان و گفتار خودمان، مسیر، مسیری باشد که مطابقِ با اهداف مهدویت باشد و تلاشِ ما در جهتی باشد که جامعه را آماده کنیم برای آن حکومتِ جهانی و شرایط را مهیّا نماییم.

این‌ها از برکاتِ اعتقادِ به مهدویت است که هم امید و نشاط در زندگی و هم سلامت در رفتار و گفتار، در گفتارِ ما، رفتارِ ما، کلامِ زشت و رفتار ناپسند مشاهده نخواهد شد، ضمن این‌که تلاشمان هم بر این است که بتوانیم اطرافیان خودمان و جامعه‌ی خودمان و فامیل خودمان را به همین سمت و سوی پاکی و درستی هدایت نماییم و سوق دهیم.

توفیقات همه‌ی عزیزان را از خداوند مهربان خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

 

دسته: پرسمان
بازدید: 456