حیات طیبه کدام است؟ روح قناعت را به شما می‌دهند. یعنی قانعید به آن‌چه خدا به شما می‌دهد. بعضی‌ها امروز قانع نیستند! حیات طیبه یعنی اشباع می‌کنم تو را و روح تو را قانع می‌‌کنم. به آن‌چه خدا به تو داده می‌گویی الحمد الله رب العالمین، و حریص نمی‌شوی. این حیات طیبه است. بعضی‌ها یک روح مضطرب دارند. همه چیزشان مهیّاست اما روحشان آرام نیست و لذتی از زندگی نمی‌برند.

 

از مصادیق حیات طیبه، شکر بر نعمت‌های الهی است. این‌ها را ما روایت داریم. خدا می‌فرماید حیات طیبه می‌دهیم یعنی زبانت شاکر است، نعمت‌های خدا را می‌بینی، الطاف الهی را متذکری، زندگی‌های آمیخته با آرامش و امنیت، حیات طیبه است.

شما در یک مقطعی دیدید فتنه شد، و مردم نگران و مضطرب بودند. بابا این خودش حیات طیبه است! یک جامعه‌ای که در آن امنیت است، این هم از الطاف خداست. این را شکر کنید.

از مصادیق دیگرِ حیات طیبه، روحیه‌ی تعاون  وهمکاری است. آن‌هایی که این روحیه در آن‌هاست، قدر خودشان را بدانند و بگویند الحمدالله. بعضی‌ها را دیده‌اید، دنبالِ کمک‌اند و دنبال تلاشند.

صفا و محبت، از مصادیق حیات طیبه است. آدم‌هایی که با ایمانند و عمل صالح انجام می‌دهند. انسان‌های باصفا، انسان‌های با محبت.

از مصادیق حیات طیبه در روایت داریم، زندگی‌هایی که از آلودگی‌ها فاصله گرفته. این حیات طیبه است.

اگر الحمدالله شما به ظلم آلوده نیستید (1)، به خیانت مبتلا نیستید (2)، به دشمنی و عداوت‌های خطرناک گرفتار نشده‌اید (3)، این رذائل اخلاقی در شما نیست، زندگیتان، حیات طیبه است.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه