یکی از برجسته‌ترین پاداش‌هایی که خدا به بنده هایش می‌دهد، در یاری‌کردن خداست، که خدا کند به اینجا برسیم.
خداوند می‌فرماید «اگر یاری‌ام کردید، یاری‌تان می‌کنم» بالاتر از این، «یُثَبّت اَقدامَکُم، ثابت‌قدمتان می‌کنم«.

شما رنگ نمی‌بازی، عوض نمی‌شوی، سرنوشت مردم کوفه برایت رقم نمی‌خورد. سرنوشت ابن ملجم برایت رقم نمی‌خورد که از یمن آمد برای یاری امیرالمؤمنین(ع)، با همان شمشیری که قصد یاری داشت، ولی خدا را کشت. این‌ها بی‌ثباتی است.
خدا می‌فرماید اگر یاری کردید ما را قدم‌هایتان را استوار می‌کنیم متزلزل نمی شوید، رنگ عوض نمی‌کنید. خارج باشید یا داخل، شب باشد یا روز، سالم باشید یا بیمار، فقیر باشید یا غنی، در رأس کار باشی یا در حاشیه، همیشه باخدا هستی ثابت‌قدمی.
بعضی‌ها این ثبات قدم را از دست می‌دهند نعوذبالله بلعم باعورا ثبات قدم را از دست داد، طلحه و زبیر ثبات قدم را از دست دادند. خیلی‌ها بودند در زمان اهل‌بیت(ع) که در مقطعی آدم‌های خوبی بودند اما در مقطعی دیگر رنگ باختند، عوض شدند و تغییر پیدا کردند.
یکی از بزرگ‌ترین الطاف الهی برای بندگان خدا این است که خدا می‌فرماید این‌ها را ثابت‌قدم می‌کنیم یعنی این‌ها دیگر در این فراز و نشیب‌های زندگی تغییر نمی‌کنند، عوض نمی‌شوند. ثروت، این‌ها را نمی‌برد. بعضی‌های را دیده‌اید نوکیسه هستند، به پول که می‌رسد دیگر نماز یادش می‌رود، مسجد را فراموش می‌کند، خودش را از یاد می‌برد
به مقام می‌رسد تغییر می‌کند، روابط خانوادگی‌اش تغییر پیدا می‌کند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه