آقا امیرالمؤمنین (ع) فرمود: یک شخصی محضر رسول خدا (ص) آمد و عرض کرد: یا رسول‌الله یک کاری را یادم بدهید که هم خدا دوستم بدارد و هم مردم دوستم بدارند؛ اموالم برکت کند و زیاد شود؛ دوست دارم همیشه بدنم سالم باشد؛ دوست دارم عمرم هم طولانی شود و روز قیامت نیز با شما محشور شوم.

 

پیامبر (ص) فرمودند: اگر می‌خواهی به این‌ها برسی، راهکارهای جداگانه دارد.

اگر دوست دارید خدادوستتان بدارد از خدا بترسید. تقواپیشه کنید. خدا را در نظر بگیرید. خدا انسان‌های خائف از خدا را دوست می‌دارد. از لطف الهی ناامید نباشید از عدل خدا بترسید؛ که خدا قیامت بگوید مؤمن هفتادسال عمرت دادم پولت دادم آبرویت دادم سواد به تو دادم چکار کردی؟

اگر می‌خواهی مردم تو را دوست بدارند و پایگاه اجتماعی داشته باشی دو کار انجام بده: 1- احسان به مردم؛ نیکی به مردم محبت می‌آورد؛ و ازآنچه مردم دارند چشم طمع را برداری. مال مردم مال خودشان است مگر خدا ندارد که به شما بدهد.

بعد حضرت فرمودند: اگر می‌خواهی خدا مالت را زیاد کند مالت را تزکیه کن! مالت را پاک‌کن! ما هر چه زندگی‌ها می‌پیچد به هم دقیق بشوید در زندگی‌ها، به وظایفمان عمل نمی‌کنیم. حقوق الهی را از اموالتان پرداخت کنید!

اگر اراده کردی که خدا بدن سالمی به تو بدهد فاکثر من الصدقه. گاهی اوقات یک مختصر پول، بیماری‌های سخت را از دست شما برمی‌دارد. صدقه دادن، رمز سلامتی است.

آن‌هایی که دوست دارند عمر طولانی داشته باشند پیامبر (ص) فرمودند: صله‌رحم کنید.

و مطلب پایانی؛

پیامبر (ص) فرمود: هرکسی که دوست دارد با من در قیامت محشور شود سجده‌هایش را طولانی کند.

مردم! بعد از نمازهایتان در خلوتتان ده دقیقه پنج دقیقه سر روی خاک بگذارید؛ الهی العفو، الهی العفو

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه