چاپ

نسبت به سؤالی که برخی از عزیزان می‌پرسند که چرا حساسیت نسبت به روحانیت از ناحیه مخالفین یا نسبت به حجاب افزایش پیداکرده است؟

این‌ها یک‌چیز طبیعی و عادی است چون دشمن هجمه شیطنتش را افزایش داده است. شما در این شبکه‌ها و کانال‌های ماهواره‌ای ببینید نسبت به جمهوری اسلامی ایران چون یک رکن از ارکان تحقق این انقلاب، مدیریت روحانیت حضور روحانیت و پدری کردن روحانیت در این انقلاب بوده، این‌ها شیطنتشان این است که مردم را باید از اسلام گرفت. راه جدا کردن مردم از اسلام که پایه انقلاب هم اسلام بود. امام فرمودند: این انقلاب تحقق پیدا نکرد مگر به خاطر دو اصل؛ یکی توجه به اسلام و وحدت کلمه

 

و مبلغان اسلام در صدر خط مقدم، روحانیت و علما هستند. یک تلاشی هم که امروز دشمن می‌کند تخریب روحانیت است.

شما الآن در شبکه‌های خارجی که دقت کنید گاهی اوقات به تهمت برخی از مراجع را زیر سؤال می‌برند. فلان مسئول آمریکایی نام آیت‌الله‌العظمی مکارم را می‌آورد که ایشان چه کرده است؟ و حال‌آنکه اتهامات دروغ و واهی پشت سر یک مرجع تقلید و علمایی که دارند خدمت می‌کنند و بدبینی ایجاد کنند.

این یک امر طبیعی است. ما در تاریخ هم داشته‌ایم. نوع انبیاء مورد ایذاء و تهمت قرار گرفتند از ناحیه حکومت‌ها و انسان‌های فریب‌خورده.

در رأس همه انبیاء که پیامبر خاتم است که فرمود: «مَا أُوذِیَ نَبِیٌّ مِثْلَ مَا أُوذِیتُ»

هیچ پیامبر مثل من مورد ایذاء و اذیت قرار نگرفت.

شما ببینید همین تاریخ سیدالشهدا را؛ امام حسین علیه‌السلام را به‌عنوان یک فرد خارجی کشتند. گفتند این آقا علیه خدا و پیامبر قیام کرده است. خارجی به این معنا بوده است که از دین خارج شده است.

کاری کردند که در مجلس یزید یک یهودی تقاضا کرد که دختر امام حسین علیه‌السلام را به من هدیه بدهید. گفت: شما می‌گویید این‌ها کافر و خارجی هستند. پس این اسیر را به من هدیه بدهید.

این شیطنت‌ها در گذشته تاریخ اسلام و تاریخ انبیاء بوده است و الآن هم هست. البته مردم فهیم ما و دقیق ما باید دقیق باشند و فریب این جوسازی‌ها را نخورند. حالا یک‌بخشی هم شاید درست ایفاء وظیفه نکردن بعضی از روحانیت در این لباس باشد که گاهی اوقات ضعف کسی را و کوتاهی در انجام وظیفه کسی را نباید پای حساب مجموعه قرار بدهیم که این دور از انصاف است.

من اگر از دست یک نانوایی نان سوخته به دستم رسید حق ندارم همه نانواها را سرزنش کنم. اگر یک پزشکی در درمان و معالجه بیمارش اشتباه کرد ما باید همه پزشک‌ها را سرزنش کنیم؟ یا از قومی اگر کسی خلاف کرد همه آن قوم باید ملامت بشوند؟

حضرت آدم یک فرزندش شد قابیل. آیا باید آدم را زیر سؤال برد؟ خب یک فرزند هم هابیل است. نوح یک فرزندش کنعان است و فرزندان صالح دیگری هم داشت. لذا این قضاوت نیز قضاوت درستی نیست که بدی یک نفر را کوتاهی یک نفر را پای حساب اصل تشکیلات قرار بدهیم.

من مهم‌ترین عاملش را عناد و شیطنت جدی دشمنان این انقلاب و اسلام می‌بینم که مبلغ و مدافع اسلام را امروز روحانیت می‌دانند و هدف گرفته‌اند روحانیت را.

و بعد هم بحث حجاب هم چون نماد عفاف زن مسلمان است. البته چادر را عالی‌ترین نوع حجاب تعریف می‌کنیم ولی همان مانتوهای پوشیده و محجب که خانم با مانتو بیرون بیاید و بدنش پوشیده باشد و صورت آرایش نشده باشد. این بیان‌گر حضور یک زن مسلمان است.

این‌ها را زیر سؤال می‌برند و تحقیر می‌کنند چون نماد اسلام است.

این‌ها با اصل اسلام مشکل دارند. با اصل این نظام مشکل دارند.

یک‌وقتی مقام معظم رهبری هم فرمودند در بحث قرارداد هسته‌ای فرمودند: این‌ها مشکلشان بحث انرژی هسته‌ای نیست بحث اسلام ما است. بحث ارزش‌های ما است.

با این‌ها مشکل دارند. حالا بهانه انرژی هسته‌ای است. بهانه تجهیزات و موشک‌ها است. پله‌پله جلو می‌آیند. حالا اگر همه این‌ها را با آن‌ها همراهی کنید می‌رسند به این اصل که شما از اسلامتان دست‌بردارید. مگر در سال 42 در کاپیتولاسیون این اتفاق نیفتاد که امام خروشیدند و فرمودند: گفته‌اند از اسلام حرف نزنید. نگویید اسلام درخطر است.

این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.

در سال 42 می‌خواستند به این مسأله دامن بزنند و بزرگ کنند و ثابت کنند که اگر مسلمان هم هستید که کار به کار خودت داشته باش! نمازت را بخوان و روزه بگیر و در خانه‌ات مسلمان باش! بیرون هر اتفاقی می‌خواهد بیفتد و هر قانونی می‌خواهد اجرا شود و هر خلاف شرعی واقع شود اعتراض نکن و حرف نزن! برای خودت باش! دینت برای خودت! اسلامت برای خودت!

این چیزی است که دشمن می‌خواهد که با قواعد اسلام که امربه‌معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است اصلاً سازگاری ندارد. «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ»

این رسالت جمعی است؛ یعنی همه مسئول‌اند. همه وظیفه دارند یکدیگر را به ‌خوبی‌ها دعوت کنند. یکدیگر را از بدی‌ها بازدارند. امروز چون مجری و مبلغ اسلام را روحانیت می‌بینند لبه تیز و بران این عناد و شیطنت و تزویر، روحانیت را هدف رفته است.