پیامبر یک‌وقتی به استقبال رزمندگان و بسیجیانی که از جبهه برمی‌گشتند رفتند و فرمودند: «مَرْحَبا بقَومٍ قَضَوُا الجِهادَ الأصْغَرَ و بَقِيَ الجِهادُ الأكْبَرُ»
آفرین بر جمعیتی که از جنگ کوچک‌تر بازگشتید و بر شما است به حضور و شرکت در جنگ اکبر و بزرگ‌تر.

بسیجیان تعجب کردند. مگر از کشته شدن معلول شدن مجروح شدن چیزی هم بالاتر هست؟ جهاد مشکل‌تر؟
پیامبر فرمود: جهاد انسان با درون خودش
حاج‌آقا در خلوت خودت حواست باشد.
این از آن مهم‌تر است.
جهاد اصغر محدودیت زمانی دارد. طولانی‌ترین جنگ دنیا را می‌گویند 25 سال زمان برده است. عزیزان! از لحظه تکلیفتان تا لحظه جان سپردنتان در میدان جنگ هستید.
جهاد اصغر محدودیت جغرافیایی دارد. شما هشت سال دفاع مقدس محدوده چنگ مشخص بود. جنوب مملکت بود و بخشی از شمال غربی مملکت بود؛ اما جنگ درون شما محور معینی ندارد. در مسجدالنبی (ص) در حال جنگید. در خلوت‌خانه‌ات در حال جنگید. در حرم امام حسین (ع) در حال جنگید. موقع خوابیدنت در بسترت در حال جنگی. موقع غذا خوردنت در حال جنگی.
یعنی جنگی به گستردگی جغرافیای تاریخ.
کدام جنگ این‌قدر وسیع است.
در جهاد اصغر طرف شما صدام بود. در جهاد اکبر، طرف شما شیطان است. شیطانی که صدام‌ها را سر خط آورده است. شیطانی که نمرودها را پرورش داده. شیطانی که فرعون‌ها را در میدان آورده است. دشمن اکبر طرفت هست. ای بشر!
لذا این جنگ اکبر است و آن جنگ اصغر است.
جنگ‌های خارجی با مصالحه و قرارداد فیصله پیدا می‌کند و با قطعنامه جنگ تمام می‌شود ولی در جنگ داخل شما قطعنامه‌ای در کار نیست.
شیطان می‌گوید یا باید شکستت بدهم یا این‌که باید مرا شکست بدهی.
مصالحه و قرارداد در کار نیست.
اگر شیطان امروز یک نکته از تو گرفت این‌یکی را دو تا می‌کند و دو تا را سه تا می‌کند و سه تا را چهارتا می‌کند. شیطان گام‌به‌گام می‌آید. یک‌دفعه طرف به خودش می‌آید آقای مجاهد فی سبیل الله می‌شود محارب علیه حجت خدا. یک‌دفعه زبیر را جلوی امیرالمؤمنین (ع) می‌آورد. در همین انقلاب نبودند که برخی جلوی انقلاب ایستادند؟ برخی اول انقلاب شرح نهج‌البلاغه در تلویزیون جمهوری اسلامی می‌گفتند الآن در اروپا دارند امیرالمؤمنین (ع) را به چالش می‌کشند. الآن دارند پیغمبر (ص) را زیر سؤال می‌برند.
از خدا بخواهید عاقبت‌به‌خیر از دنیا بروید.

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه