emamhoseyn1

استاد شیخ علیرضا حدائق در اولین روز از سال جدید در صحن مطهر امام حسین (ع) سخنرانی نمودند.

ایشان که طبق روال سال‌های گذشته به دعوت بعثه مقام معظم رهبری سخنران اولین روز سال در حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بودند با توجه به تقارن شروع سال و روز میلاد امیرالمؤمنین (ع) در تشریح ابعاد شخصیتی آن حضرت از کلام پیامبر اکرم (ص) این حدیث را مبنای سخنرانی خود قرار دادند که می‌فرماید:

يا أبَا الحَسَنِ، مَثلُكَ في اُمَّتي مَثَلُ «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ»، فَمَن قَرَأَها مَرَّةً فَقَد قَرأَ ثُلُثَ القُرآنِ، ومَن قَرَأَها مَرَّتين فَقَد قَرَأَ ثُلُثَيِ القُرآنِ، ومَن قَرَأَها ثَلاثا فَقَد خَتَمَ القُرآنَ؛ فَمَن أحَبَّكَ بِلِسانِهِ فَقَد كَمَلَ لَهُ ثُلُثُ الإيمانِ، ومَن أحَبَّكَ بِلِسانِهِ وقَلبِهِ فَقَد كَمَلَ لَهُ ثُلُثا الإيمانِ، ومَن أحَبَّكَ بِلِسانِهِ وقَلبِهِ ونَصَرَكَ بِيَدِهِ فَقَدِ استَكمَلَ الإيمانَ. وَالَّذي بَعَثَني بِالحَقِّ يا عَلِيُّ لَو أحَبَّكَ أهلُ الأَرضِ كَمَحَبَّةِ أهلِ السَّماءِ لَكَ لَما عُذِّبَ أحَدٌ بِالنّارِ.

پيامبر خدا (ص): اى ابوالحسن! مَثل تو در ميان امّت من، مَثَل «قل هو اللّه أحد» است كه هر كس آن را یک‌بار بخواند، یک‌سوم قرآن را خوانده است و هر كس آن را دو بار بخواند، دوسوم قرآن را خوانده است و هر كس آن را سه بار بخواند، [تمام] قرآن را خوانده است. [همچنين] هر كس با زبان به تو ارادت بورزد، یک‌سوم ايمانش كامل شده است و هر كس ارادت زبانى و قلبى به تو بورزد، دوسوم ايمانش كامل شده است و هر كس با زبان و قلبش به تو عشق بورزد و به يارى تو نيز برخيزد، ايمانش به كمال رسيده است. اى على! سوگند به كسى كه مرا به‌حق فرستاد، چنانچه زمينيانْ تو را بدان سان كه آسمانيان دوست دارند، دوست بدارند، هیچ‌کس به آتشِ دوزخْ گرفتار نمی‌آید.

استاد در ادامه اوصاف سعادتمندان واقعی را از دیدگاه علی ابن ابی‌طالب (ع) برشمردند و از خدای متعال توفیقات روزافزون برای زائرین و مجاورین حرم ابی‌عبدالله (ع) و ملتمسین دعا طلب نمودند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه