A01-7
A01-14
A01-5
A01-11
A01-1

استاد شیخ علیرضا حدائق در جمع مردم شهرستان استهبان در مسجد جامع این شهر به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان بر اساس آیه 30 سوره فصلت رمز موفقیت انسان را در دو عامل اصلی ارتباط با خدا و استقامت در این راه معرفی کردند و تأکید کردند: از شعارهای اولیه انقلاب اسلامی، اجرای احکام الهی بود و امروز نیز هر چه آسیب در بخش‌های مختلف جامعه می‌بینیم ناشی از خدا گریزی و بی‌دینی است. اگر در مسائل سیاسی دچار مشکل هستیم کسانی ایجاد مشکل می‌کنند که اعتقاد دینی سستی دارند و اگر خانواده‌ها متلاشی می‌شود ریشه در بی‌دینی دارد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس با اشاره به این‌که شکوفایی اقتصادی در گروی شکوفایی فرهنگی است افزود: اگر مسئولین می‌خواهند در هر بخشی موفق باشند باید فرهنگ بندگی خدا را گسترش بدهند. چراکه اگر کسی وظیفه بندگی خود را شناخت، در حق دیگران اجحاف نمی‌کند. اگر در یک دوره‌ای چهره شهری زیبا است و در دوره‌ای دیگر چهره‌اش زشت می‌شود به خاطر عملکرد مردم است.

مؤسس حوزه علمیه منصوریه در ادامه به اثر مهم ایمان به خدا و استقامت در این راه پرداخت و گفت: بر اساس این آیه خداوند می‌فرماید: اگر این دو اصل را رعایت کردید به شما سه چیز می‌دهیم: اول خوف را از شما برمی‌داریم و نسبت به آینده نگران نیستید. دوم این‌که نسبت به گذشته اندوه نمی‌خورید. توجه کنید که سلامت امروز ما دلیل بر مغفرت گذشته‌مان است. همین‌که باتقوا زندگی می‌کنیم نشانه مغفرت الهی است. سوم این‌که بشارت بهشت هم به آن‌ها داده می‌شود.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود بر بنای انقلاب اسلامی بر مبنای ایمان و استقامت تأکید کرد و افزود: یکی از شیطنت‌های دشمنان این است که دیدگاه مردم را به اصل نظام و انقلاب و اهل‌البیت (ع) بدبین کند. بی‌کفایتی یک مسئول را پای حساب انقلاب بگذارند. در سراسر دنیا نقش این انقلاب قابل‌انکار نیست ولی ما دشمن قسم‌خورده داریم و بیکار ننشسته است. به قول حضرت امام اگر روزی امریکا و اسراییل از ما تعریف کرد باید بررسی کنیم که چه کردیم که آن‌ها از ما تعریف می‌کنند؟

ایشان در بخش پایانی سخنان خود به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی همچون بازگشت عزتمندی به ایرانیان، پیشرفت‌های خیره‌کننده علمی در سطح منطقه و دنیا، بر هم زدن سیطره استکبار و ابرقدرت‌های جهانی، ارتقاء مشارکت سیاسی و آگاهی‌های مردم و وحدت کلمه مردم اشاره کرد.

دانلود

 

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه