چاپ

DSC 3955

استاد شیخ علیرضا حدائق روز چهارشنبه 5 دی 97 در همایش روز ملی ثبت‌احوال که با حضور مسئولین استانی در سازمان ثبت‌احوال استان فارس برگزار شد سخنرانی کردند.

ایشان ضمن این‌که کار ثبت‌احوال را بسیار حساس و دقیق دانستند بر این نکته تأکید کردند که مسأله ثبت با شرع مقدس اسلام کاملاً درهم‌تنیده شده است و اوج اهمیت این موضوع در دو مسأله محرمیت و ارث قابل‌مشاهده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس با بیان حدیثی از امام صادق (ع) افزودند: هرکسی در هر رشته‌ای برای موقعیت خودش نیازمند به سه چیز نیازمند است. اول این‌که در کار خود تخصص لازم را داشته باشد. امروز برخی صاحبان حرفه‌ها در شغلی که متصدی آن هستند تخصص لازم را ندارند. برخی پدران و مادران تخصص لازم را برای تربیت فرزندان ندارند.

مسئول حوزه علمیه منصوریه با اشاره به اهمیت انتخاب نام نیک برای فرزندان، این مسئولیت را از وظایف پدران دانستند و افزودند: الفاظ دارای انرژی مثبت هستند و نام‌های نیک انسان‌ها را به نیکی‌ها سوق می‌دهد. برخی افراد برای نام‌گذاری فرزندانشان غافل هستند و باید آن‌ها را از این مسأله آگاه کنید.

مسئول حوزه علمیه مولی‌الموحدین دومین ویژگی هر صاحب حرفه‌ای را داشتن نگاه امانت به کار دانستند و گفتند: همان‌طور که انسان‌های صدسال گذشته در زمان کنونی نیستند و ما نیز در صدسال آینده قطعاً نخواهیم بود باید بدانیم که این دوره‌ها تمام می‌شود و ما صرفاً امانت‌دار هستیم و باید طوری کار کنیم که شرمنده خدا و کوتاهی در کار مردم نباشیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه سومین ویژگی صاحبان حرفه را مهربان بودن با زیردستان معرفی کرد و افزود: باید پدر نسبت به فرزندان، استاد نسبت به شاگرد و مسئول نسبت به کارمندان زیر د ست خود مهربان باشد. اگر می‌خواهید یک مسئول را رصد کنید ببینید نظر آبدارچی نسبت به او چیست؟

در پایان این همایش، از سند سجلی مرحوم حضرت آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق و مرحوم حضرت آیت‌الله اسدالله ایمانی با حضور مهندس رحمانی سرپرست استانداری فارس و رئیس سازمان ثبت‌احوال استان و همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ حسین ایمانی فرزند مرحوم آیت‌الله ایمانی رونمایی شد. همچنین شناسنامه شهیدان فهیمی به مادر مکرمه‌شان تقدیم شد.

گزارش تصویری / همایش روز ملی ثبت احوال

دانلود

 

 

بازدید: 773