DSC 3509

استاد شیخ علیرضا حدائق دوشنبه 28 آبان 97 در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه شیراز که در جهت حمایت از مردم مظلوم یمن در حوزه علمیه منصوریه تجمع کرده بودند سخنرانی کردند.

ایشان با تأکید بر این‌که این تجمع، مصداق لبیک به سخن پیامبر اکرم (ص) مبنی بر دفاع از مظلوم است گفت: خدا از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند و این دفاع نیز به‌طور پیوسته و همیشگی است؛ بنابراین شرط دفاع خدا این است که دفاع شونده ایمان داشته باشد.

مسئول حوزه علمیه منصوریه دفاع خدا از امام حسین علیه‌السلام را تحقق اهداف بلند آن حضرت در جهت احیای دین پیامبر (ص) دانست و گفت: زمانی با حاج‌آقای والد، حضرت آیت‌الله حدائق به سوریه رفته بودیم و جهت عبرت می‌خواستم بدانم که قبر معاویه کجا است؟ و هر چه پرس‌وجو کردیم به نتیجه نرسیدیم. ولی در همان حوالی از هرکسی می‌پرسیدید که قبر سیده زینب و سیده رقیه کجا است؟ کاملاً مشخص بود و شمارا راهنمایی می‌کردند. معاویه‌ای که چهل سال بر اریکه قدرت در این منطقه تکیه زده بود و الآن هیچ نشانه‌ای از او نیست. این دفاع از خدا است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این‌که گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان و انصار الله یمن در خط مقدم مبارزه با استکبار و ظلم هستند افزود: خاکریز ما به فرموده مقام معظم رهبری در آن مناطق است و اگر این‌ها نبودند جنگ به داخل کشور کشیده می‌شد.

مدیرعامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با اذعان به این مطلب که یمنی‌ها چه شیعه و چه سنی همگی به امام علی علیه‌السلام ارادت دارند در بیان دلیل این علاقه گفت: پیامبر (ص) در صدر اسلام، امیرالمؤمنین علیه‌السلام را برای تبلیغ اسلام به این منطقه فرستادند و به حضرت فرمودند: یا علی! به خدا سوگند اگر یک نفر توسط شما با خدا آشنا شود برای شما بهتر است ازآنچه خورشید بر آن می‌تابد و غروب می‌کند.

مسئول حوزه علمیه مولی‌الموحدین خطاب به طلاب حاضر در این تجمع افزود: قدر خودتان را بدانید؛ زیرا هیچ کاری مهم‌تر از هدایت و تربیت نیست. عالی‌ترین جایگاهی که می‌توان در جامعه تعریف کرد جایگاه تربیت مردم است و الحمدلله به این جایگاه مفتخریم.

استاد حدائق در بیان جنایات آل سعود خصوصاً در حادثه غمبار منا گفت: اصل فاجعه به خاطر بن سلمان بود که روز عید قربان می‌خواستند یک جلسه تشریفاتی رمی جمرات را می‌خواستند برای او برگزار کنند و راه‌های اصلی و فرعی را مسدود کردند و ملت خسته و از منی برگشته را ساعت‌ها متوقف کردند تا این‌که به شهادت رسیدند و بعدازاین فاجعه نیز نگذاشتند جسدها را دیگران بردارند. شیطنت و عناد و فتنه‌گری آل سعودی که دست در افکار صهیونیستی دارند.

ایشان با یادآوری تذکر شدید مقام معظم رهبری در نوشهر نسبت به تحویل جنازه‌های قربانیان منا گفتند: باید با قلدر و زورگو مانند خودش رفتار کرد. خاندانی که اصل آن‌ها دست‌پرورده یهود و انگلیس هستند.

دانلود

 

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه