چاپ

image 2018 10 14 8 4 17 328 QqW

استاد شیخ علیرضا حدائق روز یکشنبه ۲۲ مهر ۹۷ مصادف با شب پنجم ماه صفر به بررسی آسیب‌شناسی گناه و نقش گناهان در زوال نعمت‌ها در زندگی انسان‌ها پرداخت. برخی نکات مهم این سخنرانی بدین شرح است:

کار اشتباه در خلوت را در خلوت تذکر دهیم و کار اشتباه در آشکار را در همان‌جا متذکر شویم

پاسخ به یک سؤال: کسانی که در بهشت برزخی قرار دارند در قیامت و پس از رسیدگی به اعمال آنها ممکن است که در جهنم وارد شوند یا بالعکس؟

پاسخ به یک سؤال: اگر سرنوشت هرکسی از ابتدای خلقت با علم الهی مشخص و معلوم است پس چگونه انجام برخی از کارهای مثل صدقه دادن وصله رحم در این امور دخالت دارد، نقش جبر و اختیار چگونه است؟

نکات مربوط به آیه ۱۱۰ سوره آل‌عمران
کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْکِتابِ لَکانَ خَیْراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَ أَکْثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ
در آغاز ظهور اسلام شما مسلمانان بهترین امتی بودید که برای ] اصلاح دنیا و آخرت مردم پدیدار شدید، زیرابه کار نیک فرمان می‌دادید و از کار ناپسند بازمی‌داشتید و دعوت خدا را باور داشتید پس اگر اهل کتاب نیز دعوت خدا را پذیرفته بودند، قطعاً برایشان بهتر بود، ولی تنها گروهی از آنان ایمان آوردند و بیشترشان از فرمان خدا خارج شدند.

- نتیجه بخشی امربه‌معروف و نهی از منکر در یک جامعه زمانی است که همه تلاش کنند؛

- امربه‌معروف و نهی از منکر منحصر به جمعه اسلامی نیست هرجایی باید از خدا دفاع کرد؛

- امربه‌معروف باید همراه با نهی از منکر باشد هر کدام به تنهایی کافی نیست؛

- امربه‌معروف و نهی از منکر تکلیف همه است؛

- ایمان لازمه امربه‌معروف و نهی از منکر مؤثر است؛

 

دانلود

بازدید: 867