چاپ

00000

 حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ علیرضا حدائق روز چهارشنبه 11 مهر 97 با حضور در جمع مدیران و کارکنان فرودگاه شهید دستغیب شیراز ضمن تشکر از فعالیت‌های کارکنان این مجموعه در جهت توسعه فرهنگ مهدویت و برگزاری مستمر برنامه «سه‌شنبه‌های مهدوی» به یکی از فرمایش‌های امام حسین علیه‌السلام که بیانگر تلاش در به دست آوردن مکارم اخلاقی اشاره کرد و افزود: مشکلات افت فرهنگی و اخلاقی که در جامعه مشاهده می‌شود ناشی از این است که آموزه‌های دینی بکار گرفته نمی‌شود.

مدیرعامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی (عج) افزود: اگر قرآن و روایات را کنار بگذاریم و تنها به یک جمله امیرالمؤمنین علیه‌السلام عمل شود مشکلات اخلاقی و فرهنگی جامعه از بین می‌رود. حضرت به امام حسن علیه‌السلام فرمودند: پسرم! نفست را با مردم ترازو کن! با مردم آن‌گونه کن که دوست داری با تو آن‌گونه کنند. ظلم نکن چون دوست نداری به تو ظلم کنند. احسان کن چون احسان را دوست داری.

مدیریت محترم حوزه علمیه منصوریه در ادامه ضمن تأکید بر این‌که امروز در خانواده و روابط اجتماعی همان‌طور رفتار کنیم که دوست داریم دیگران با ما آن‌گونه رفتار کنند گفت: در عرصه اقتصادی بارها تجار می‌پرسند که در این آشفته‌بازار چقدر سود بگیریم؟ من همین سخن امیرالمؤمنین علیه‌السلام را به آن‌ها می‌گویم که اگر خودت مشتری بودی دوست داشتی فروشنده چند درصد از شما سود بگیرد و در اختیار شما قرار دهد.

جوانی خدمت امام صادق علیه‌السلام رسید و گفت: چرا نگاه به نامحرم حرام است؟ حضرت فرمود: آیا مادر و خواهر داری؟ گفت: بله. فرمودند: آیا دوست داری همین کار را که دوست داری دیگران با خواهر و مادر تو بکنند؟ گفت: خیر. فرمودند: چرا این کار را برای خودت می‌پسندی؟

استاد حدائق در پایان به نکاتی درباره لزوم رعایت تقوا، وفای به عهد، راست‌گویی و رعایت حقوق مردم اشاره کرد.

بعدازاین مراسم که اعضای شورای مدیران بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) نیز استاد حدائق را همراهی می‌کردند از جناب آقای مهندس رضا بدیعی مدیر کل فرودگاه استان فارس و جناب آقای حمیدرضا اسلامی مدیر کل هواپیمایی آسمان و آقای صدر الدین تاجری نیا مسئول حراست هواپیمایی آسمان و دیگر کارکنان که در برگزاری برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی به‌صورت خودجوش و خالصانه تلاش وافر داشتند با اهداء لوح تقدیر و بسته فرهنگی تشکر و قدردانی به عمل آمد و استاد حدائق نیز با حضور در سالن انتظار فرودگاه از نحوه اجرای این برنامه دیدن نمودند.

گزارش تصویری این مراسم

 

 

 

دانلود فایل صوتی

بازدید: 1047