در این دیدار ابتدا حجت الاسلام و المسلمین فروغی قائم مقام موسسه دارالإعلام گوشه‌ای از فعالیت‌های تبلیغی، آموزشی و پژوهشی این موسسه در زمینه‌های وهابیت شناسی و پاسخ‌گویی به شبهات وهابیت و فرقه‌های دیگر علیه شیعه را ارائه کرد.

پس‌ازآن استاد حدائق ضمن تقدیر از این حرکت علمی تبلیغی گفت: وظیفه خودمان می‌دانیم که از این حرکت حمایت کنیم. الحمدلله در حوزه علمیه منصوریه اساتید توانمندی داریم که قطعاً این دروس را دیده‌اند و مسلط‌اند و در مباحث کلامی می‌توانند کمک شایان توجهی کنند.

وی در بیان ظرفیت‌های حوزه علمیه منصوریه به تحصیل حدود 250 طلبه در سه سطح و مقطع خارج و حدود هشتاد نفر مبلغ ثابت و دائم این حوزه در مناطق مختلف استان اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با بیان این‌که تاکنون دو دوره تربیت مربی مهدوی در شیراز (هر دوره 120 ساعت) برگزارشده است افزود: در این دوره‌ها، هزینه‌ها و مخاطرات و تأخیرها و خستگی اساتید اعزامی از قم از عللی بود که می‌توانست کیفیت کار را به حد خوبی تأمین نکند. در این زمینه، دوستان پیگیر بودند که از ظرفیت خود منطقه برای استاد استفاده شود. الحمدلله اساتید کارآزموده خوبی داریم و به این دلیل که ساعت کلاس‌های دارالاعلام هم به‌گونه‌ای است که مغایرتی باکلاس‌های حوزه ندارد می‌توان استفاده خوبی از اساتید حوزه کرد.

مسئول حوزه علمیه منصوریه در ادامه به‌سختی و شیرینی کار فرهنگی در شیراز پرداخت و گفت: انصافاً کار در شیراز همان‌طور که حافظ می‌فرماید: خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش، ضمن این‌که مخاطراتی دارد مزایای خوبی هم دارد. یکی از مسئولین اطلاعاتی استان می‌گفت این  استان تنها استان در کشور است که سه مرز بین‌المللی دارد و تهران و مشهد و تبریز و شهرهای بزرگ دیگر ندارند. این مرزهای بین‌المللی فرصت‌هایی خوبی است که می‌تواند تهدید هم باشد. سه شهر شیراز و لار و لامرد پروازهای بین‌المللی دارند؛ یعنی هم می‌تواند وارداتی داشته باشد که مخاطراتی ایجاد کند و هم اگر قدر دانسته شود می‌تواند صادرات خوبی داشته باشد. لذا سلیقه‌ها و افکار و منش‌ها و روش‌های مختلفی به‌طور مرتب به این استان وارد می‌شود و باید به همین گستردگی هم کار شود.

وی با بیان این‌که اخیراً به ما خبر داده‌اند شخصی در یکی از مناطق شیراز اقدام به تبلیغ صوفی گری می‌کند و پیروانی را جمع کرده است گفت: شیراز بستر برخی فرقه‌ها مانند صوفیه و بهائیت و وهابیت را بالقوه دارد.

مسئول حوزه علمیه مولی‌الموحدین با تأکید بر این‌که امروز شرایط تغییر کرده است و مردم نسبت به گذشته آگاه‌تر شده‌اند گفت:  الآن اگر مبلغی به روستا یا یکی از مدارس برود و روایتی بگوید مردم او را به چالش می‌کشند و از او سؤال می‌کنند. با این گستردگی شبکه‌های اجتماعی باید کار پخته‌تر و عاقلانه‌تر و عمیق‌تر صورت گیرد.

وی در بیان فعالیت گروه‌های مختلف در شهر شیراز گفت: به‌عنوان‌مثال بهائیت در این شهر فعالیت زیادی دارد. چند سال قبل در یک دبیرستان دخترانه رفتم. مدیر دبیرستان می‌گفت دو دختر بهایی مدرسه را فشل کرده‌اند. اولاً این‌ها ازنظر درسی بهترین دانش‌آموز بودند و ازنظر اخلاقی نیز بسیار خوش‌اخلاق بودند. همچنین ازنظر مالی نیز به دانش‌آموزان بی‌بضاعت کمک می‌کردند. به برخی از دانش‌آموزان ماهیانه پنجاه‌هزار تومان کمک می‌کردند.

به مدیر گفتم: کمک‌های مالی جای تعجب ندارد؛ زیرا این‌ها از اسراییل تأمین می‌شوند.

مدیر می‌گفت: این‌ها شبهاتی مطرح می‌کنند که من مدیر در پاسخگویی به آن عاجز هستم. گفتم: این ضعف شمای مدیر جمهوری اسلامی است که سال‌ها درس خواندید و دانشگاه رفتید ولی به‌اندازه یک دختر پانزده‌ساله بهایی از حقیقت خودت نمی‌توانی دفاع کنی ولی او در باطل خودش شبهه افکنی می‌کند.

یک کسی می‌گفت که موطن بهائیت شیراز بوده است. به او گفتم: شیراز ملاصدرا هم دارد. امامزادگان واجب‌التعظیم بزرگی نیز در این شهر هستند مانند حضرت احمد بن موسی، سید میر محمد و سید علاءالدین حسین علیهم‌السلام. در مکه پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله هست و ابوجهل و ابولهب نیز هستند. بالاخره باید تلاش کرد و نقاط ضعف را باهمت و تلاش زیاد مرتفع کرد.

استاد حدائق در پایان به تأسیس کانون مشاوره انس با فطرت در سال 89 اشاره کرد و افزود: تا الآن 400 هزار جلسه مشاوره رایگان به مردم داده‌شده است. تعبیر آیت‌الله‌العظمی مکارم نیز این بود که شما ثابت کردید می‌شود به سراغ مردم رفت و مردم پذیرای حرف شما هستند. یک‌زمانی که در دفتر آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در قم سخنرانی می‌کردم در حضور مرجعیت گفتم: روحانیت باید نگاه فکری‌اش را تغییر دهد. باید چهره به چهره و خانه به خانه تبلیغ کنیم و سراغ مردم برویم.

لازم به ذکر است موسسه دارالاعلام وابسته به دفتر حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی ، موسسه‌ای علمی پژوهشی در زمینه شناخت، نقد افکار انحرافی وهابیت و جریان‌های سلفی، دفاع و ترویج عقاید حقه تشیع و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در جهت مقابله با آنان فعالیت می‌کند که بتازگی شعبه ای در شیراز تاسیس و اقدام به جذب دانش پژوه نموده است.

DSC2128
DSC2102
DSC2100

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
طراحی و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری رسانه