چاپ

در ابتدای این جلسه که پنج شنبه 19 مهر 97 برگزار شد، حضرت استاد حدائق ضمن خوش‌آمد گویی به مدیرکل محترم و هیئت همراه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجموعه‌های خود پرداخته و بخش فعالیت‌های بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، حوزه علمیه منصوریه و کانون مشاوره انس با فطرت را تشریح نمودند.
مدیرعامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس با اشاره به رسالت مهم نهاد آموزش‌وپرورش در تربیت نفوس و معرفت افزایی دانش آموزان، مهم‌ترین وظیفه مسئولین آموزش‌وپرورش که در ادامه رسالت انبیاء است را بر اساس قرآن کریم اولاً تزکیه و افزایش معنویت و سپس تعلیم دانستند و افزودند: خداوند از باسوادان بی‌معرفت با دو تعبیر یاد می‌کند: 1- سگ «مَثَله کَمَثَلِ الکَلب» که این تعبیر نسبت به بلعم باعورا بود؛ 2- الاغ: « مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا» که این تعبیر نسبت به دانشمندان یهود است.

مسئول حوزه‌های علمیه منصوریه و مولی‌الموحدین در ادامه در بیان اهمیت ترویج معارف مهدویت فرمودند: در بین فعالیت‌های فرهنگی مهم‌تر و اساسی‌ترین کار، ترویج معارف مهدویت و ولایت است؛ چراکه اگر نماز، بی ولایت شد خروجی آن ابن ملجم مرادی است و اگر دست قرآن از ولایت جدا شد خروجی آن حجاج بن یوسف ثقفی می‌شود. آنچه رخصتی و اجازه‌ای برای آن قائل شده است ولایت است که باید در میان فعالیت‌های فرهنگی ترویج معارف مهدویت و روحیه ولایت‌پذیری در اولویت فعالیت‌های آموزش‌وپرورش قرار گیرد.
در خاتمه استاد حدائق برای مدیرکل محترم آموزش‌وپرورش استان فارس جناب آقای دکتر نجفی و معاونت محترم فرهنگی ایشان جناب آقای نظری آرزوی موفقیت و خدمت مضاعف نمودند.
لازم به ذکر است در پایان جلسه، گزارشی از فعالیت های بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس در عرصه ترویج معارف مهدویت در قالب نشریه، برگزاری دوره های تخصصی در سطوح مقدماتی و عالی و اعزام مبلغ به مناطق مختلف ارائه شد.

DSC1960
DSC2049
DSC2034
DSC2018
DSC2013
DSC1936
DSC2008
DSC2002
DSC2043
DSC2000

بازدید: 811