چاپ

11
10
9
8
7
6
4
5
3
2

طلبکار خدا نیستیم

اگر خدا یک لحظه ما را به حال خودمان رها کند نه ثروت و نه قدرت نمی تواند ما را حفظ کند.

پایان زندگی شاه و دربه‌دری‌هایی را که کشید بخوانید! می‌گفت: التماس می‌کردیم امریکا ما را بپذیرد و نپذیرفت. او را نپذیرفتند تا در غربت مُرد.

به امریکا متکی شدی؟ خدا را فراموش کردی؟ تو را به همو واگذار می‌کنیم.

فرعون را وسط نیل جمع کردند زیرا عامل اصلی استکبار فرعون دریای نیل و زمین‌های حاصلخیز اطرافش بود.

 

اول خوبی‌ها

امیرالمؤمنین (ع) فرمود: حتی در امربه‌معروف‌ها و نهی از منکرهایتان اول خوبی‌ها را ببینید. بالاخره این فرد خطاکار، کارهای خوبی نیز دارد. اول خوبی‌هایش را بگو و بعداً بدی‌هایش را بازگو کن.

در حالات حضرت مسیح است که با حواریون از مسیری عبور می‌کردند سگی کنار جاده افتاده بود و بوی بدی می‌داد. هرکسی در مورد بدی‌های آن چیزی می‌گفت. حضرت عیسی فرمود: چه دندان‌های سفیدی دارد.

 

اعتقادات، هدف اصلی دشمنان

در همه زمان‌ها این‌گونه بوده است دشمنان دنبال شما هستند و می‌خواهند عقاید شما را بگیرند. خدا می‌فرماید: «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ»

در این شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای به‌طور گسترده در دنیا کار می‌کنند و تهمت و افترا می‌زنند و از خدا تا دیگر افراد را مورد اتهام قرار می‌دهند.

تمام این تلاش‌هایشان این است اصل اعتقادات مردم را خراب کنند.

 

خطاهای مسئولین و نخبگان

اگر منِ طلبه در این لباس خطا کردم ربطی به امیرالمؤمنین (ع) ندارد. تخلف چند مدیر نالایق ربطی به نظام جمهوری اسلامی ندارد. اصل نظام و اسلام را به این بهانه می‌خواهند زیر سؤال ببرند.

پسر نوح اگر بد شد چه ربطی به او دارد؟ آیا نوح باید زیر سؤال برود؟

خدا می‌فرماید: روز قیامت هر فردی را از خودش می‌خواهیم.

 

شناخت راه با شناخت دشمن

اگر کسانی که با من زاویه گرفتند مؤمن متدین و پاک و ولایی و بااخلاق هستند باید ببینم چه کردم با من دشمن هستند؟ ولی اگر کسانی که با شما زاویه دارند کسانی هستند که با خدا و دین زاویه دارند دلیل بر سلامت شما است.

امام می‌فرمودند: باید زمانی نگران باشیم که دشمنان از ما تعریف کنند.

اگر روزی دشمنان صاحب‌الزمان (ع) از شما تعریف کردند ببینید چه کردید که او از شما راضی است؟

 

منشأ تمام آسیب‌ها

هر جا داریم آسیب می‌بینیم به خاطر دور شدن از خدا است. اگر کسی موردی سراغ دارد ارائه کند که یک مسلمان متدین واقعی! سر مردم کلاه گذاشته باشد. محاسن داشتن امتیاز است ولی دین نیست. دین مجموعه باورهای مذهبی است که باید شاکله زندگی را سامان دهد.

ما از بی‌دینی ضربه می‌خوریم. کسی که بیت‌المال را مال غارتی حساب می‌کند بی‌دین است. آدم دین‌دار احساس تکلیف می‌کند. ثروتمندی که مردم را تحت‌فشار می‌گذارد از خدا نمی‌ترسد.

 

سرنوشت انقلاب

شخصی گفت: سرنوشت این انقلاب چه می‌شود؟

گفتم: سرنوشت خدا چه می‌شود؟ چرا خودت را باختی؟ محکم و استوار باش!

خدا به پیامبر می‌فرماید: « فَاستَقِم كَما أُمِرتَ»

امام را سال 42 تا سر حد اعدام پیش بردند و بعد ایشان را تبعید کردند و دشمن با دست خودش امام را جهانی کرد و دنیا امام را شناخت.

 

وحدت؛ رمز پیروزی انقلاب

قبل از انقلاب، خانه‌ها با نفت و کپسول‌های گاز گرم می‌شد. به خاطر اعتصاب کارگران شرکت نفت، مردم ساعت‌ها در صف بودند. شاهد بودم که مردم، اگر برای آن شب، سوخت داشتند به همسایه‌هایی که سوخت نداشتند می‌دادند. امروز هم مردم باید به مشکلات یکدیگر توجه کنند.

امام فرمودند: این انقلاب به ثمر نرسید مگر به خاطر دو اصل توجه به اسلام و وحدت کلمه.

 

عزتمندی مسلمانان و شیعیان جهان

سال 89 در جلسه‌ای بودیم که عالم طراز اول اهل سنت لبنان می‌گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی، پست‌ترین و پایین‌ترین شغل‌ها را در لبنان به مسلمانان می‌دادند و جایگاه‌های مهم در دست مسیحیان و یهودیان بود.

یکی از شیعیان قطیف می‌گفت: تلاش کنید حج تعطیل نشود. تا زمانی که ایرانیان به حج می‌آیند وهابی‌ها نمی‌توانند بر شیعیان این منطقه فشار بیاورند.

شیعیان در بحرین و یمن و حتی کشورهایی اروپایی همین وضع را دارند. این از برکات جمهوری اسلامی است.

 

عزتمندی ایرانیان

امام می‌فرمودند: قبل از انقلاب، اگر یک افسر ایرانی سگ آمریکایی را می‌کشت در دادگاه آمریکایی محاکمه می‌شد ولی اگر یک سرباز آمریکایی افسر ایرانی را از بین می‌برد در ایران حق محاکمه ندارند. این‌گونه سلطه پیدا کرده بودند.

هم‌اکنون دنیا روی ایران به‌عنوان یک ابرقدرت حساب می‌کند و حرکت‌های ایران تأثیرگذار است.

 

خودباوری و اعتمادبه‌نفس ملی

در جزئی‌ترین کارها وابسته بودیم و هم‌اکنون در بخش‌های مهمی به خودکفایی رسیده‌ایم. کلمه «ما می‌توانیم» در این مملکت رقم خورد. در بسیاری از عرصه‌ها مردم نشان دادند که توانمندی دارند و لیاقت و استعداد ایرانی شکوفا شد. هرچند باید تلاش کرد نواقص را نیز برطرف کرد.

 

تقویت ایمان و سلامت روح و اندیشه

آیت‌الله‌العظمی مکارم می‌نویسند: «در برخی شهرهای این مملکت، آمار شراب‌فروشی‌ها بیشتر از نانوایی‌ها بود.»

در شیراز زشت‌ترین عمل منافی عفت را با عنوان «جشن هنر» در انظار عمومی به نمایش گذاشتند. کاری که امروز بعد از چهل سال خود کشورهای غربی در شبکه‌های داخلی‌شان نمایش آن را ممنوع می‌کنند.

امروزه اعتکاف‌ها، مراسم و مناسبت‌ها، انس با قرآن و فعالیت‌های مذهبی در مدارس و مساجد نشان‌دهنده رویش‌های انقلاب است.

 

حضور مردم و مردم‌سالاری

امروز مردم، متولی امر خودشان هستند و در صحنه حضور پیداکرده‌اند.

الآن هم عرض می‌کنم که سرنوشت شما به دست خودتان است. در رأی دادن‌ها دقت کنید! گاهی اوقات غفلت می‌کنید و چوبش را می‌خورید و بعداً می‌گویید چرا این‌طور شد؟

کسی که رأی نداده است فرصت را برای دیگری با رأی اشتباه فراهم می‌کند. دیگران را آگاهی بدهید که با بصیرت رأی بدهند. رأیی بدهند که بتوانند در قیامت پاسخگو باشند.

 

خودکفایی حتی در ساخت ابزار جنگی

امروز ایران برای دشمنان یک تهدید است. قرآن می‌گوید: با قدرت و توان کامل در برابر دشمن ظاهر شوید.

برخی ناامیدانه می‌گویند: قدرت در دست انسان‌های زورگو است و آن‌ها هر زمانی بخواهند جنایت می‌کنند.

ما می‌گوییم: به همین خاطر در برابر این دشمن باید قوی بود. او باید از ما حساب ببرد.

 

مسئولان، حمایت مردم را پای خودشان نگذارند

مردم ما شریف هستند و در بزنگاه‌ها خودشان را نشان دادند. آن‌ها نهم دی به صحنه آمدند. معنایش این است که بار مسئولین ما سنگین شد. مسئولین نیز این حضور در صحنه را به‌حساب حمایت از شخص نکنند. مردم از اصل نظام و اسلام دفاع می‌کنند و در راهپیمایی‌ها حضور میلیونی دارند.

مردم هستند و مسئولین نیز باید مراقب باشند.

دسته: عکس نوشته
بازدید: 1507